Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fejl 40 (hvad nu)?.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej vwnettet.

Jeg har i den grad været en idiot her i vinter-opbevaringen da jeg har fået smidt lader på bilen uden at afmontere batteri kablerne, dvs jeg har ført juce på batteriet imens det var sat til på bilen.

Det har haft den effekt at bilen selvfølgelig ikke vil starte på nuværende tidspunkt + min batterilader er smeltet/brændt sammen

Hvad gør bilen nu:
Starteren turner, lys virker, ja alt virker minus at køretøjet sætter gnist (dvs ingen gnist).

Hvad er det første jeg bør tjekke er smeltet/sprunget, da jeg som udgangspunkt ikke kan se nogle defekte sikringer, men vil ikke overse noget så hvilket sikringer/ledninger skal jeg være ekstra obs på efter dette stundt?.
Håber i har lidt ideer derude til hvad rækkefølge jeg bør tjekke?.

På forhånd tak.
En bobbelejer som slår sig på hovedet af den dumme fejl 40, pænt flovt!.

sam_1590.jpg

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kommer an på hvor stor den lader du brugte er????
kan ikke se et problem med mindre den stod med tændning på
ellers sku der ikke ske noget

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Jesper, vi skrev lidt sammen på DBA ved din bobbel, med hensyn til 117 vs 113 osv. Men det kan jo være at der ikke kommer strøm til din tændspole, hvis der gør kan det være den der stået af eller platinerne. Mvwh Dennis(ham fra Kalundborg)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 11 years siden | | | |

gnisten mangler ku måske være spolen
men efter min mening kun hvis det var en kæmpe lader eller tændning var på

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var en 1100A, booster/oplader som var sat til lynopladning!.
Den stod uden tænding.
Men et eller andet er sket, for boosteren er også død(ikke kun sikring).

Dvs den kan have brændt tændspole som minimum og evt også platinerne efter dette tricks. (æv begge dele er helt nye). Men sådan er det med fejl 40er ;(

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ville selv bruge zetex lader til vinterlader
den lader kun 1 amp og stopper ved den rigtige spændning

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Plejer ikke være problem da jeg normalt afmontere "polerne", men af en eller anden årsag så glemte jeg ovenstående den ene gang, men man kan altid være bagklog det hjælper desværre ikke i nuværende stund!. ;(

Nu var den ikke sat helt hen for i år, normalt bruger jeg ögså den lille lader(mc-lader) som du nævner når den er klodset op (sat helt væk) men det punkt er jeg ikke nået til endnu og slet ikke efter dette stunt. (åbenbart) ;)

Den skulle bare-lige startes op efter stået 1.5måned (og der gik det galt) ;)

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 11 years siden | | | |

poler på eller af betyder ikke så meget ved ladning
kun hvis laderen er mongol stor i forhold til batteri spændning
det er ofte fejlen når det går galt :-)

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker!.
Må ikke håbe der er sket for meget, hader strøm!.
Er mere mekanisk med hænderne!.

Køber ny tændspole + platiner så tager jeg den der fra!.
Tak for vejledningen til dato, skal nok komme med en opdatering.

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 11 years siden | | | |

øv så er det en tur til stumpe kræmmerne og hente dele

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøv nu lige at måle på det inden du smider penge ud af vinduet ;)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Man skal da ikke nødvendigvis tage kablerne af batteriet før man lader på det. Hvis du har haft en kraftig lader til at pøse på kan du have kogt batteriet tørt.
Se nu efter gnist mellem platinerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) schultze Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg kan på ingen måde se at det skal have noget med opladningen at gøre. Om du lader med 1 amp eller 1000 amp er ligegyldigt så længe der ikke er tænding på. Hvis der ikke er tænding på er det et lukket kredsløb, dvs der er kun en spænding i de ledninger der skal have kl30 konstantstrøm. Dvs hovedkabel til starter, generator eller laderelæ og op til tændingslåsen, lyskontakt osv. Intet andet. Dvs i mine øjne hvis alt er slukket kan dette ikke ske. Men som frank siger er der go chance for at du kan have kogt batteriet med din lynlader, dette kan tage skade, så tjek evt om der er vand på, er der det, så mål evt spændingen ud af batteriet for at se om der er klappet en celle (burde også kunke høres på starteren om den køre normale omdrejninger)

Ellers er der jo kun tilbage og måle om tændspolen får strøm, tjekke om platiner virker osv. Hvis ikke bilen stod med tænding på tror jeg det er et tilfælde den heller ikke vil starte bagefter.

Ret mig hvis jeg er forkert.

Schultze

-------------------------------------------
vw type årg 62 og 70, vw typ 3 notchback årg 63, vw t1 tanzania bus årg 62
Tlf. 28937238
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor præcis er du fra? Det kunne være at det var en venlig sjæl på dine kanter som kunne hjælpe.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Djernis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det lyder meget usandsynligt at den skulle ha bålet tændspole af.
Tror nu osse mest på at du har grillet dit batteri.
Klikker det fra kaburatoren når du sætter tænding på? Forudsat at der sidder en standard kaburator på. Hvis ikke, så ku det være dårlig forbindelse i sikringer.

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej under alle forsøg har bilen stået med startkabler fra anden bil (efter booster døde). Dvs den burde have strøm nok til opstart selvom batteriet er "kogt", har også købt ny booster og prøvet med denne til uden held i opstart!.

Kommer fra mellem slagelse&næstved (fuglebjerg).

Har i dag pillet alle kabler af i motorrum, renset + givet kontaktspray.
Skal dernest senere i aften prøve måle tændspolen da en kammie kommer forbi med måleudstyr, så vil vi prøve en opstart igen, har lagt mærke til min starter turner meget tungt kontra før, mistænker måske denne at være def. i og med den ikke løber hurtigt rundt som før med en modstand/ kan også "hoppe" i starteren med et hurtigt stop, for at så begynde igen!.

Om ikke andet vil vi prøve at løbe den igang "lyder dumt" men for tjekke op på om det kan være starter omdr. som er hovedsagen.

Djernis (det vil jeg lige tjekke, tror faktisk ikke der er "lyd" fra karburatoren. (det er en org mexicaner).

(permalink) mbu78 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej så vidt jeg ved er det ikke sikkert at du kan starte bilen med startkabler hvis batteriet er kortsluttet. Har selv prøvet det på en gammel Opel kadet, prøvede både med booster og kabler men intet virkede før den fik nyt batteri.

Det afsløres ved at måle spændingen direkte mellem batteripolerne. Den skal i hvile med koldt batteri være mellem 12 og 13 V.
Hvis der er spænding men allige vel ikke lys eller andre elektriske funktioner i bilen, kan forklaringen være .
En løs klemme på batteriet.
Manglende stelforbindelse til batteri.
Manglende stelforbindelse til motor,
hovedsikring ved batteriet overbrændt eller tæret væk.
Hovedsikringer kan ligne et ledningsstykke eller en speciel "metalskinnestykke"

Hvis et batteri er helt defekt skal du ikke regne med at kunne starte med almindelige startkabler til et andet batteri.

-------------------------------------------
VW bobbel 1200 jeans
mortenulrich@gmail.com
(permalink) Djernis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis det bliver nødvendigt, så kommer jeg gerne en tur til Fuglebjerg og kigger på det.
Så fejlen kan findes.

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for vejledning til jer alle!.
Og ikke mindst tilbudet om hjælp på adressen hvis nødvendigt ;)

Har desværre ikke haft tid til at kigge på den siden sidste indlæg (dvs intet er målt eller andet endnu). Får først kigget på den i næste weekend, men i har i den grad hjulpet mig godt på vej.

Takker ufatteligt højt for jeres vejledning.
Opdaterer snarest.

(permalink) Djernis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Noget nyt Jesper?

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Yes, endelig fundet fejlen.
Def. platiner, def. starter efter brændt den af med forsøg på opstart af køretøj.

Så begge dele er lige købt af brugere herinde.
TAK for hjælpen til jer alle, havde ALDRIG fundet fejlen uden jeres hjælp. :)


Reply

You must log in to post.