Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor type

Tags:
No tags yet.

(permalink) Skyggen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg kan ikke lige finde motortypen på min blok, hvad gør man så lige? Gode ideer motor sidder i en T2 1600 Bus fra 70.Der er ingen nr under generatorfoden, har forsøgt at uploade billede men det virker ikke

vw bus motor 006.jpg
vw bus motor 006.jpg
vw bus motor 001.jpg

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

står der 34 pict, på siden af karberatoren er det med stor sandsynlighed en helt alm 1600 - skal du ha det mere præcist skal du pille topstykkerne af og måle topstykker og cylindre ud.

forskellen på en type1 1600 og en type2 1600 er 2 hk... og type2en er den svageste.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmm Ib. Min doka er født med 1600 as med 50 ponyer.. Tænker du ikke på de enkeltportet 1600 fra earlybay som har 48 hypper? Og den bandit på billedet er en dobbeltportet som jeg kan se det.
Jeg vil bygge en enkeltportet 1600 med 2 stk 32 PCI kaburatore på til min bobbel, og håber på ca 55-60 HK med det setup.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej busser har mindre ventiler i fra fabrikken og derfor 2 hk mindre.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

"Nej busser har mindre ventiler i fra fabrikken og derfor 2 hk mindre. "

Errhhmm, det gælder altså kun de allersidste type 2 bay windows og så Mexico motorer. Medmindre det er en ombytningsmotor af nyere dato har den std 35,5 x 32 mm ventiler.
Forskellen på en type 2 motor og en type 1 motor er kompressionsforholdet. type 2 motoren har stempler med "lomme" i. MEN det er faktisk kun 2 eller 3 årgange man gør det i. Derefter bruger man de samme stempler og kører med ens kompressionsforhold. Men hvis man dømmer ud fra str på forvarmerør er det en 1600 manifold. så deeeet tyder jo på at det er en 1600 ;-)

Ovenstående motor kan jo være hvadsomhelst. Der har jo øjensynligt været mere end en kok på den. Men karburator størrelsen burde rigtig nok give et fingerpeg om hvilken str det er.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.