Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ny motor, bus 73

(permalink) Bussemand73 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nogen der har erfaringer med nye motore (renoveret el. Ny) fra Heritage (SSP), CoolAir (T.E.S), eller JK (Vega). Stå overfor nævnte valg, men der er stor prisforskel, og ikke nævnteværdige forskel på renoveringen ift specifikationerne.?

-------------------------------------------
frank.raymond.hansen@gmail.com
(permalink) bulli Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Køb den som vag Henrik lige har sat på auktion her på vwnettet

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

IMHO:
Vege er sub standard. Der er mange problemer med dem.
Heritage etc. er lidt bedre. Men de er stadig kastet sammen med en møggreb, og derfor for dyre efter min mening. Cool Air´s udvalg er fra Vege´s Econo series. Du gør et væsentlig bedre køb hvis du lægger 1000-1500 oveni og får en motor "håndbygget" feks hos GetBackOnTrack, Boxer Service eller undertegnede. Så kan vi samtidig bygge en motor med ca. 15% bedre moment ift standard og med bedre evner til at holde sig tempereret, uden at det koster ekstra, men kun gennem "carefull selektion of parts" og typisk med bedre brændstoføkonomi og uden at det går ud over holdbarheden.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bussemand73 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for tilbagemeldningen, men er Ikke interesseret i en 2,0.

-------------------------------------------
frank.raymond.hansen@gmail.com
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du vil have standard så har jeg renoveret 1600 bus motore.
Har flere forskellige til forskellige priser.

Du er velkommen til at ringe.

Hvis det ikke skal være standard så ville jeg nok gøre som farmer siger.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Bussemand73 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for jeres svar. Til Farmer og VAGhenrik, jeg har fuld tillid til jeres motorrep. og har kun hørt/læst godt om jeres resultater fra mange medlemmer, så fuld tillid fra min side. jeg er pt i overvejelsesfasen og har endnu ikke besluttet mig, men "standard" hos VAGhenrik, eller "håndbyg" hos Farmer er absolut en option. Min 1600 ASér har kørt upåklageligt, men begyndte at banke fra den ene cylinder i sidste uge, (regner med plejlstangslejer i cylinder eller krumtap) Skal jeg have den adskilt vil jeg have den renoveret så den holder i mange år frem så jeg ikke skal mase med det igen. Hvad koster en komplet motorrep hos jer? og hvor lang tid vil det tage fra aflevering til afhentning? Jeg ved det måske er svært at svare på afhængigt af hvor meget der kan genbruges, men et groft overslag kan osse bruges. Mit alternativ er en spritny longblok fra UK (ikke ombyt, og samlet af kun nye stumper). Hvis i har nogen erfaringer med helt nye motore høre jeg dem meget gerne. På forhånd tak

-------------------------------------------
frank.raymond.hansen@gmail.com
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Send mig en mail. Så skal jeg sende nogle forslag retur.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Bussemand73 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Min mail står i bunden af mit indlæg, ellers har du den her: frrh@mail.dk
Du må meget gerne sende dine forslag

-------------------------------------------
frank.raymond.hansen@gmail.com

Reply

You must log in to post.