Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ringgap hvor meget?

(permalink) sjukke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej, det gamle kalkværk kan ikke helt huske hvor meget ringgap der bør være. Mener at kan huske noget om 0,5 mm, men er langt fra sikker. Det er 94mm cylender.

Sjukke

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er nok lige højt nok. Jeg tror jeg ville satse på 0,4mm.
Det er sikkert et emne der er mange forskellige meninger om ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 10 years siden | | | |

0,4 så er der ikke meget tilbage, på nær olieforbrug.

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 10 years siden | | | |

0,4-0,5 mm ser ud som en god værdi, se punkt 7.
Det blev lidt småt, men gem og forstør!
Slidgrænsen er 0,9 mm

motordata.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad mener du Genau?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tænkte den anden vej (op ned)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok så forstår jeg bedre.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

0,4 er nok i den stramme ende med 94 i boring. Vw skriver 0,3-0,45 på en std. 1600.
Større cyl. større gab.
Taget fra Hastings hjemmeside:
Use the chart below to determine the ring end gap. Multiplying bore size x ring end gap factor.
Example: 4.125" bore x .0080" ring end gap factor = .033" minimum ring end gap.

FUEL APPLICATION RING END GAP FACTOR
Street Normally Aspirated .0065"
Drag Fuel and Alcohol .0075"
Street Nitrous, Supercharged;
Street Towing; Circle Track .0080"
Unrestricted & Alcohol; Marine

På en 94mm til gadebrug giver det 0,6mm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) sjukke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for hjælpen.
Fik kontrolleret det i går og tilpasset. Flere ringe var for stramme, enkelte var helt nede på 0,1 - 0,2mm.

Mvh. Lars

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Utroligt sådan en kvalitets forskel der er. Jeg har i foråret bygget en motor med 86mm stempel/cylindersæt fra AA. Der målte jeg ringgap på samtlige ringe, og de lå alle mellem 0,35-0,40mm. Det syntes jeg var helt fornuftigt. Faktisk var jeg imponeret over hvor præcist det var. Cylinderne var også præcis 86,00, og de var runde hele vejen igennem ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er fantastisk hvad man kan slippe af sted med at sælge til Vw.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.