Hej, det gamle kalkværk kan ikke helt huske hvor meget ringgap der bør være. Mener at kan huske noget om 0,5 mm, men er langt fra sikker. Det er 94mm cylender.
Sjukke
Hej, det gamle kalkværk kan ikke helt huske hvor meget ringgap der bør være. Mener at kan huske noget om 0,5 mm, men er langt fra sikker. Det er 94mm cylender.
Sjukke
Det er nok lige højt nok. Jeg tror jeg ville satse på 0,4mm.
Det er sikkert et emne der er mange forskellige meninger om ;-)
0,4 så er der ikke meget tilbage, på nær olieforbrug.
0,4-0,5 mm ser ud som en god værdi, se punkt 7.
Det blev lidt småt, men gem og forstør!
Slidgrænsen er 0,9 mm
Hvad mener du Genau?
Tænkte den anden vej (op ned)
Ok så forstår jeg bedre.
0,4 er nok i den stramme ende med 94 i boring. Vw skriver 0,3-0,45 på en std. 1600.
Større cyl. større gab.
Taget fra Hastings hjemmeside:
Use the chart below to determine the ring end gap. Multiplying bore size x ring end gap factor.
Example: 4.125" bore x .0080" ring end gap factor = .033" minimum ring end gap.
FUEL APPLICATION RING END GAP FACTOR
Street Normally Aspirated .0065"
Drag Fuel and Alcohol .0075"
Street Nitrous, Supercharged;
Street Towing; Circle Track .0080"
Unrestricted & Alcohol; Marine
På en 94mm til gadebrug giver det 0,6mm.
Tak for hjælpen.
Fik kontrolleret det i går og tilpasset. Flere ringe var for stramme, enkelte var helt nede på 0,1 - 0,2mm.
Mvh. Lars
Utroligt sådan en kvalitets forskel der er. Jeg har i foråret bygget en motor med 86mm stempel/cylindersæt fra AA. Der målte jeg ringgap på samtlige ringe, og de lå alle mellem 0,35-0,40mm. Det syntes jeg var helt fornuftigt. Faktisk var jeg imponeret over hvor præcist det var. Cylinderne var også præcis 86,00, og de var runde hele vejen igennem ;-)
Ja det er fantastisk hvad man kan slippe af sted med at sælge til Vw.
You must log in to post.