Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sænkning af 1960 type 1

(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej med jer.

tænkte at jeg ville høre folket herinde hvad der skal til af stumper og hvad det koster for at sænke min bil ordentligt.

det er 1960 Type 1, den står med original forbro og dropspindler intet andet.

jeg ville gerne have den lidt længere ned men den skal også være til at køre i så den skal ikke i bund.
og gerne med skiver foran.

hvilke stumper skal jeg bruge foran?

justerbar forbro ?
evt. smallet ?
konvertering til skivebremser?

bagpå skal den jo bare justeres ned via fjederpladerne, ikke.

den kører med BRM fælge nu, og er lidt bredere foran grundet dropspindler på en standard forbro.

den kører med 145/65 foran og 165/65 bagpå.

Tak for input.

20131119_181146.jpg

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sådan står den nu.

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den ser meget høj ud for en bil med dropspindler.

Skal du længere ned, så er det justerbar forbro. En smallet forbro kompensere for den ekstra brede som dropsindlerne giver og vil være med til at sikre at dækkene ikke rammer på skærmkanterne. En smallet forbro er dog ikke et must. Montere du en smallet forbro skal du huske at styrestængerne også skal laves om.

Kommer man helt helt helt ned, kan det være en god ide med "caster compensator" da man flytter rundt på noget af styregeometrien.

Igen hvis man er helt lav lav lav, så kan man vende styrekuglerne så deres vinkel bliver korrigeret efter sænkningen.

Yderligere kommer der også sporing efterfølgende.

Skrivebremser er ikke nødvendigt.

Bagpå er det bare justering.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

okay det er jeg med på,

skivebremserne er fordi jeg gerne vil skifte motoren også og så er det nok fornuftigt at skifte til bedre bremser nu man er igang.

jeg syntes egentligt også den ser lidt høj ud på det billede men den er med dropspindler på og ser mindre høj ud i virkeligheden. underligt nok. ?

så hvis jeg forstår dig ret skal jeg bruge følgende :

2" smallet justerbar forbro
skivebremse "grej"

og resten er på bilen i forvejen eller hvordan ?

MVh
Kenneth

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Skivebremserne står for din egen regning, men ellers ja.

Dele er på bilen, men du skal selvfølgelig lave nogle af dem om

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

modtaget så må jeg ud og finde en 2" smallet justerbar forbro...

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ring til mig :)

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) René Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Smid mig en mail

-------------------------------------------
Sjælland - Knabstrup - 28123426 - vw55@live.dk

Reply

You must log in to post.