Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S: kompressor kit til type 4 motor SOLGT

Tags:
No tags yet.

(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har valgt at sælge mit kompressor kit fordi jeg har planer om noget vildere. Det er bygget op om en type 4 motor på 2,3 liter men kan sagtens sættes på en mindre motor.
Kittet underholder følgende

Eaton m62 kompressor

Beslag for kompressor

Div rustfri rør og bøjninger

Gasspjæld

Special fremstillede remskiver til krumtap og generator med triggerhjul

Rem

Ny renoveret generator

Blæsehus og div til opret køl ( skjolde over cylinder og holder til generator)

Indsugnings manifolde med nye indsprøjtnings dyser

Ny megasquirt 2 v3 motor styring med relæ boks og stimulator det er en som jeg har haft liggende og som ryger med i kittet da jeg har brugt en anden type til mit projekt

Plus en ekstra eaton m45 kompressor med knækket fjeder men med meget pæne rotorer

Pris: reserveret til mulig køber

Eller bytte med rustfri karos og bund fra 1303 på danske papirer evt uden motor eller type 1 med irs

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er det incl alt til ombygning til opretstående "type1" ?

Damm det er biligt !!!

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er incl fod og spændbånd. Prisen er også fast :-)

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har lige en ekstra trigger føler som ryger med i kittet :-)

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har købt andet trigger hjul så den fra min motor følger også med

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) KingB Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej tofts,
Passer det også på en type 1 kværn?

(permalink) AC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

KingB nej det passer ikke ligeover
der skal en del modefiseringer til at konvertere det til en type 1
Mvh AC
PS. Er der en vilje er der en vej :)

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er det blevet afmonteret og klar til, hvis der skal laves lidt tryk på den luftkølede :-) Her er lige lidt flere billeder af kittet.
Går med overvejelser om at måske at sælge det i dele men indtil videre er det som et kit.
Blæsehus og diverse følger selvfølgelig stadig med, men sidder stadig på motoren da jeg skal bruge det til at køre de nye spjældhuse ind med inden der kommer tryk på igen. Det nye køle/blæse system er nemlig ikke kommet endnu ;-)

dsc_0009.jpg
dsc_0010.jpg
dsc_0017.jpg
dsc_0018.jpg
dsc_0019.jpg
dsc_0014.jpg
dsc_0013.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Plug an play?! Så er det meget billigt!!!! Er der nogle specielle krav til motorens indre? Knast toppe? Eller er det bare og finde en sund type 4 motor og skrue det overpå?

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En sund type 4 burde sagtens kunne holde til ladetryk hvis man ikke overdriver med trykket 0,5 - 0,6 bar ville jeg uden dårlig samvittighed køre med.
Min 16oo type1 har Ca 6o hk uden kompressor , og med kompressor på laver den 112hk, så det hjælper helt gevaldigt med lidt tryk. Jeg har et tryk på Ca 0,4 i arbejds området, og knap 0,7 helt til sidst.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er bare til at montere på en type 4 motor skal selvfølgelig være klar gjort til type 1 blæs.
Derudover skal der trækkes diverse ledninger til styrebox og dyser,følere plus programmering af styreboxen

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Solgt

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger

Reply

You must log in to post.