Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål til hoved dysse 34 pict 3

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej alle har lige et spørgsmål jeg har en 1600 cc med letter portet toppe en nyere 34 pict 3 ca2 år gammel ikke solex
ventiler stillet 0,10 (platiner 0,4 cam vinkel 49) tænding 7,5g BTDC ved 3500 rpm ca 40grader har singel vacum tænding tændtør 0.70 og med min hoved dysse x130 har jeg haft problemer med star i 1 gear at at den ikke rigtig ville tage fat når jeg så endelig kørte kunne jeg ikke bare træde pedalen ned så tøver den meget men ingen problemer hvis den køres lidt ud i gearene har så sat en x140 hoved dysse i ved ikke om der er nogen der har pillet lidt ved den men nu tøver den ikke massere af bund træk har dog ikke været på motor vej endnu mit spørgsmål lyder mit nye set up rigtigt eller er jeg helt ude i skoven

på forhånd tak
vh Caspar j

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du har portet topperne på en motor, der fra fabrikkens side allerede har problemer med at holde gang i luften, er det meget muligt at den gerne vil have en lidt for stor dyse. Har den forvarmning der virker ?
Du skal have helt styr på om den nu også avancerer tændingen som den skal. Både mekanisk og med vakuum. Det er de meget følsomme overfor. Du skal være sikker på at din fordeler er fra en type1 og ikke fra en type2. Hvis dens nummer starter med 043- er den fra en type2. Jeg ville bruge en god tændspole, f.eks. en fra en type4, og så indstille elektrodeafstanden i tændrørene til 0,9mm.
Virker accellerationspumpen som den skal?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej frank den har ingen forvarmning på der fuld køling på konstant da jeg ikke køre i frost vejr alle dele på motoren er fra min orginale 1303 motor fra 73 motoren er nybygget for 6 år (ikke af mig )siden har ikke kørt meget og så er delene fra min 1303 sat over på. Så strøm fordeler er en orginal min tændspole er en orginal blå bosch kaburatoren er kun 2 år gammel så jeg regner med at acc pumpen virker jeg ved desvære ikke hvordan man tjekker det med om tændingen acancere eller ej, jeg har en avanceret tængings pistol. kan sådan en bruges til aflæsning om tænding avancere???
jeg har været ude at køre en tur i dag og give den lidt pedal og ingen tøven fuld bundtræk så den køre fint, starte fint ingen problemer med tomgang (tomgang står imellem 870-900. jeg var bare i tvivl om det med hoved dyssen var helt forkert om men det kan jeg forstå at det ikke er ( en årsag til jeg også blev i tvivl min gl orginale solex kørte fint med x130 dysse men blev skiftet til en en aftermarket kaburator pgs slid.!! og så undrede det mig at den nye ikke kørte orgentlig med x130 ?? nu dan den gl gjorde ,har dog fået at vide at de nye kab også har fået nye miljø regulativer(usa) ved ikke om det kan have noget at sige
vh caspar

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

I Danmark skal du have forvarmning på hele året. Undtagen måske et par dage i juli/august. Bare en sommeraften går det galt.
Jeg ville finde en original karburator eller i hvert fald gennemgå den uoriginale meget omhyggeligt. Jeg har bla. haft en mellem hænderne hvor accellerationspumpen ikke kom til at virke før vi blandede nogen gamle dele på den. Den var "spejlvendt" så pumpen aldrig tog benzin til sig.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg takker for svarene. frank lige et sidste spørgsmål hvad kan gå galt ??
har som sagt kørt sådan i 6år måske lidt mere ca 15000-20000 km fra martz-december så længe der ikke er frost

jeg går udfra af forvarmer røret som jeg ikke har, bruges til at sende luft/varm luft til termostaten som jeg heller ikke har
og på den måde reguleres termostaten ??

på forhånd tak
vh Caspar

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Papslangen op til luftfilteret sørger for varm luft. Der er frost i en enkeltkarburator det meste af året, som sagt tidligere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg har alle 3 papslanger monteret

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvilket luftfilter kører du med ?
Virker forvarmespjældet i luftfilteret ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg køre med det orginale på en 1303 fra 73/74 om spjældet virker ved jeg ikke
ved ikke hvordan jeg tester dette har tænkt over det
har på et tidspunkt fået skiftet min indsunings manifold og på det oprindelige gik der en slange op til luft filteret
og det nye jeg fik har ikke den studs så den så den slange er der ikke længere så indgangen på luft filteret er blevet blændet med en skrue

vh

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så virker det ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

2 sidste spørgsmål frank
kan jeg ødelægge noget ?? hvis jeg ikke gør noget ved det ??
og kan en indsunings manifold tages ud. uden at med motoren skal ud og uden at fjerne generatoren ??

vh caspar j

og så takker jeg for alle svarene

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Din benzinøkonomi.
Ikke uden at afmontere generatoren og konsollet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 10 years siden | | | |

tak frank
benzin økonomien kan jeg leve med i forhold til arbejdet med at skife manifold :-))

vh Caspar

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk

Reply

You must log in to post.