Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Diverse begynder spørgsmål vedr type 1

Tags:
No tags yet.

(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godt ord igen.
Så har jeg gjort dig uret, hvilket jeg beklager. Kommunikation er svært, når man ikke kender folk, og ikke har dem in person.
Jeg kender ikke udveksling, på gear eller noget, men kan oplyse at jeg skal bruge informationen til valg af omdrejningstæller.
Tænker at en til 7000 gør jobbet og 8000 rpm er overkill?

Mvh nikolaj

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu er det jo lidt svært at råde dig for man kunne jo gætte på at du mener i en formel Vee? Men en 1300 med to karburatorer kan vel køre 5500 omdr. På en god dag. Men jeg vil tro at std. Ventilfjedre og stødstænger begynder at sætte grænser tidligere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er en vee.
:-)
Med enkelt carb.
Nå. Næste spørgsmål.
Jeg har haft alt afmonteret af oversiden af motoren, og synes at det var bøvlet at skille ad.
Mit gæt er at jeg valgte en forkert rækkefølge..

Jeg har nu monteret dæksler over toppe og cylindere, oliekøler og blæserhus.

Hvadcer nu den rigtige rækkefølge, for de resterende komponenter, så det er piv nemt??
:-)

N.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man tager blæserhuset af først, evt. med dynamo og tændkabler og strømfordelerdæksel hængende på.
Når man så tager alle de resterende skruer falder resten fra hinanden.
Så kan man tage oliekøleren af.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

:-)
Nu var det mere rækkefølge når jeg samler.
Jeg har skjolde på ved cylinder og topstykker, oliekøler og blæser hus. Men mangler resten.
Mvh nikolaj

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jamen så er du også godt på vej. Så skruer du bare resten på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der sidder en krængningsstabi bag på min vee.
Kan de være noget fra forenen af en type 1?
Grunden til jeg spørger er at gummiet er helt mørnet og skal skiftes.

Skal jeg smidde et billede op så i kan se sjoveren?
Og dermed se om det stammer fra bobbel?

Mvh n.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan du ikke nøjes med at lægge et billede op af stabilisatoren :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nik 71, omdrtæller til Vee, mont. du en til 8000. Det er også den mest alm.
Har du afm. motoren?

(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej motor er på endnu.
Bygger en op fa bunden ved siden af, så får bare startet den op som var på bilen, med nye pakninger og et tjek samt ombygning til 12v

Kan det passe at der ikke er pakninger imellem indsugningsmanifold og topstykker??
Eller er de magen til dem på udstødningssiden??


Reply

You must log in to post.