Hvis man laver aftagelig bagpanel på sin bobbel, kan man så tage motor ud og ind af bilen, uden at afmontere Kaburator/manifold .. 44 weber en i hver side.?
karmann martin
Hvis man laver aftagelig bagpanel på sin bobbel, kan man så tage motor ud og ind af bilen, uden at afmontere Kaburator/manifold .. 44 weber en i hver side.?
Nej, desværre. Men det gør da tingene lidt nemmere.
/Peter
Ok.. Jeg laver det alligevel, så det bliver nemmere..
Flot motor ( og fede projekter du bygger op )
Tak
Martin kender til nogen hvor man har lavet et snit oppe ved bagklap så man bolter bagenden sammen inden i bag inderskærm altså så når man skal ha motoren ud så kan man få hele bagenden af i et stykke
Det eneste der afslører dette er evt et stykke skærmbånd der går mellem normal skærmbånd og op hvor bagklap ligger an.. smart synes jeg :))) håber det gav lidt anderledes løsning og så kan du få.motoren ud i et stykke. Samt du har bagpanel som org.
Det var måske meget go ide.
Jeg må lige se hvad der er muligt, når jeg skal skifte motor.
Tænk dig nu godt om før du skærer en god bil i stykker. Det hjælper ikke særligt på "nemheden" og det giver nogen udfordringer med at holde sammen på tingene når bilen bliver brugt med den stærke motor i.
Så tror jeg det er bedre at lave aftagelige dæksler i bagspidserne/inderskærmene så man kan komme til tændrør og karburatorer.
Der holder jeg med Frank:-)
Det var måske også en smart løsning..
Det er en god idé med "luger" i siden. Jeg har det nu ikke på min, kan godt komme til mine Dellortos skruer og tændrør er placeret anderledes på en type 1 (Type 4 motor)
Jeg har dog aftageligt bagpanel, sidder fast via skræmskruerne, når det hele er spændt sammen, er der ikke noget vaklen eller noget.
Har kunnet taget motoren ud med manifolde på (har Porscheblæs dog), tror faktisk også at man kunne lade karburator være på, men har ikke haft nosser til at prøve det, hvis nu motoren lige tippede lidt og man baldrede noget på karb.
Fordelen ved det aftagelig panel er, synes jeg, at bilen ikke skal så højt op for at tage motoren ud, samt selvfølgelig mere plads bagud ved ind/udtagning.
Ulempen er at det aldrig kan laves 100 lige så pænt som orginalt.
Det er nogen der har gjort det sån her men om det er godt ved jeg ikke..
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=239763&page=4
Prøv at kontakte hummel.
Han har vist lavet noget der skulle virke.
Mikael
Jeg er altid Pisse uheldig når det kommer til motor og gearkasse, så jeg kan lige så godt lave det, så det er nemt at tage motoren ud.
Ideen skulle Være at man ikke skulle have manifolde af, ved ud og ind.. Jeg syntes nok, at det kan Være et fedt, om man skærer luger i inderskærme, eller man laver bagpanel et aftagelig.. (Der skal skæres) ..
Hvis panelet er boltet sammen med bagskærme, kan det laves stærkt.
Jeg må se hvad humør jeg er i, dan dag den ny motor skal i. Dårlig humør, så får jeg skåret det hele stykker,, godt humør, så holder vi den original :-)
Vi skal da bare have hr hummel til at skrive lidt med i dette indlæg.. Og smide lidt billeder ind.
Hvis man bare laver et bagpanel der sidder i klemme ved skærmbåndene falder det af.
Jeg har engang kørt med det og lavet det med isvejsede skærmskiver der så passer på boltene. Så bliver det hængende.
Det er rigtigt jeg har lavet det og det virker fantastisk. Det er så nemt at lave motor nu. Det eneste billeder jeg lige har er dette. Det kræver jeg tager bagskærmene af, men de er lavet med pindbolte og stik på lygterne, derefter sidder der 4 bolte i enden af de 4 firkant rør du kan se i inderskærmen. Jeg er glad for det og det sidder fint fast når det er spændt sammen.
Hvis du vil se flere billeder skal jeg nok se om jeg kan finde dem ?
You must log in to post.