Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kaburator pulver snask

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den motor jeg købte har stået lidt tid.
2 år vil jeg tro.
Jeg åbnede først venstre Kaburator, og den var som ny, ikke et gram skidt. Så åbnede jeg den højre, og jeg har aldrig set noget lignende, der var 1cm hvidt pulver ire i hele Kaburatoren, alle kanaler, alle dyser, Akselration pumpe membran var rustet sammen med fjedren. Kort sagt så har jeg aldrig set en Kaburator så smadret, og fyldt med skidt.
Hvordan er det muligt? Hvis det var dårlig benzin, burde det Være begge Kaburator der var ødelagt, ikke kun den ene.
Det ser ikke så voldsomt ud på billederne, så i virkeligheden

20131206_193035.jpg
20131206_193054.jpg
20131206_193026.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) HenningS Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har der mon været vand i den? lidt ærgeligt..

-------------------------------------------
VW Jagtvogn 12/74
VW T2 Pickup 71 crossover
(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan være pga. forkert opbevaring så den har stået og fået vand.
Umiddelbart vil jeg sige den skal have nye karburatorer, hvis det er så slemt som du siger.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den er blevet opbevaret af en af de helt (dygtig) motorbyggere her fra Jylland,, så det er da bare super godt arbejde..
Jeg har renset det så godt som jeg kunne, jeg fornemmer at der er gennemgang i kanalerne, og givet den wd4o, som tilsyneladende opløser iret..
Hvis det ikke er nok, prøver jeg ultralyd rens.. Det er kun den ene Kaburator, den anden er som ny.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Da jeg i 07´ skulle lave mine 2stk 32PBIC Solex klar til min daværende pumpemotor, da så de endnu værre ud indeni. Jeg gav dem også en ordentlig rengøring, og selvfølgelig total adskillelse. Testede om der var gennemgang, og rensede alt efter bedste formåen. Jeg checkede også dyserne igennem, og tog en rival og kørte den meget meget meget let igennem dysen, for lige at rense ir og skidt af overfladen. Husk at checke du ikke har en dyse med ir på, så går det galt.

Mine kørte i øvrigt perfekt efterfølgende, og virker stadig som de skal.

Det er svært at sige hvad det kommer af, men det kan jo være vand der er kommet derind - eller benzinen der har været forurenet, eller???

De skal nok komme ud at køre igen uden de store problemer. Det værste var hvis dyser og dyseholder var irret helt fast i karburatohuset - så var det straks en lidt værre sag :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er nok som Rasser skriver
Det er den dårlige bensin der indeholder ethanol og salte
som så udfælder sig og angriber metallet
Gør som Rasser siger så vil de virke igen
Evt et ultralydsbad til at rense alle de små indvendige kanaler

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sodablæsning er vejen frem :) det fjerner alt irret, samt efterlader den som ny :)

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg fik alt synligt irre væk,, det er kun hvis der er noget inde i de små kanaler. Men alt blev gået igennem,, alle dyser blev kontrolleret med værktøj, at der var hul igennem.. Jeg tror det virker..
Motoren er lige blevet færdig, der er kørt olietryk, og den bliver startet op i morgen.. Jeg håber den lyder ordentlig..
Den skulle have 117 hk:-)

20131207_131226.jpg
20131207_131212.jpg
20131207_131233.jpg

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.