Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  starter hænger.

Tags:
No tags yet.

(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

På en 1300 6v som køre med 12v (starter er 6v) hænger starteren.
Kan man skille ad og rensr/ motionere noget. (den har stået stille mange år!)
Eller det byt til nyt, eller ombytning?

Hørte bilen for første gang igår (tak for kyndig hjælp john!) , så træls at den driller allerede!!!
(har lavet ledningsnet til nøglestart)

Passer en 12v starter lige over? Eller skal jeg bibeholde 6v starteren pga vægt måske?

Håber på input.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis ikke du har gjort noget for starteren er der vel ikke noget at sige til at den svigter efter 40-50 år.
Hvis din gearkasse/svinghjul er efter 1968 bør en 12 starter passe direkte på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1965..
Kan jeg redde starteren?? Skille ad os fikse??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sikkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har du skifter starterbøsningen i gearkassen?

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Intet er skiftet eller gjort.
Ved ikke hvad jeg skal skifte/gøre.
N.

(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

der sidder en lille bøsning i gearkasse der holder starterens aksel.. tror den koster 7-8kr.. men du skal have motoren af for at skifte den..

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Moyoren sidder på en formel vee så der er god adgang til at demontere starteren.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bøsningen kan skiftes når man blot tager starteren af.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der ikke et relæ der kan hænge som man kan skifte? Eller er det bøsningen som går at den hænger. Den klikker bare når jeg prøver at starte.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kunne du ikke gøre os den tjeneste at nævne at din bil er en Formel Vee, i stedet for en 1300 6V hver gang du starter en tråd. Ellers bliver de første 4-5 svar forkerte fordi din bil er for gammel til at være en 1300 og 1300 ikke fandtes som 6V. Jo det gjorde de muligvis, men vist ikke her i landet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

; 0) jo. Kan jeg godt.
Hvad der var og ikke var i dk ved jeg ikke.
Men det er en f blok fra 65 med 6v starter. Tændspole er skiftet til 12v.
mvh nNikolaj

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror ikke jeg ville kalde det at hænge men pyt, og du har strøm nok på batteriet? Prøv at få en til at holde nøglen om i start og så gi starteren et lille gok med en hammer. Starter den så skal du ha kigget på din starter, starter den ikke så prøv at måle mellem det tykke pluskabel på starteren og starterhuset, men der startes, der skal gerne være ca 12v, er der det skal du også ha kigget på starter, er der ikke det så prøv at måle på batteriet hvad der er der ved start, stadig 12v, er der det men ikke ved starteren, tjeck forbindelser..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er masser af strøm. Fuldt ladet batteri fra min honda frv 2,2 cdti monteret.
Har prøvet at banke lidt på starter men syns ikke det hjalp.
Den er begyndt at ville starte igen efter en pause på 15 min hvor jeg lavede noget andet.
Så ved ikke helt hvad fejlen er.
Skruer starteren af i morgen og ser hvordan det ser ud.
Det er mere input til om jeg selv kan renovere er starter. Eller er der noget jeg kan smørre og rense når det er e bil som har stået længe.

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvad med dit stelkabel? . stel er jo lige så vigtigt som plus kabelet. kan være et gammel "flettet" stelkabel der er næsten smuldret væk, så trækker motoren stel de forkerte steder , som koblings og speederkabel.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ellers kom forbi med starteren, så afprøver vi den lige,
eller ser hvad der er galt.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Super. Kommer ned forbi Osted. Men stelkablet er klart en mulighed også for det er noget gammelt fletværk.

Mvh n.

(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og når du piller starteren ud så tjek den bøsning.. ;-)

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 10 years siden | | | |

På en (gammel) VW kan man kun "tjekke" bøsningen med prøvedorn VW246,
det er meget bedre bare at udskifte den!

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeps.. jeg har set 2 der nærmes smulerede væk..

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er det en bronze forring?
Eller nåleleje?

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De originale er lavet i sintermetal, de er porøse for at kunne
oplagre olie til smøring.
De reproducerede er lavet i bronze.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der findes jo forskellige bronze legeringer alt efter hvad belastningen og hastighed.

(permalink) nik71 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har også lavet lejeforinger med slidstærk kunststof med både teflon og/eller olie partikkel tilsat.

(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Adskild og rens starteren.Lad så Torkild afpr. den og lav en prøvedorn (Maskinarbejde en let sag for dig) til bøsningen, Torkild har mål på dornen.


Reply

You must log in to post.