Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
20:17 KatrineogSren: Søger rødt Folkevognsrugbrød til bryllupskørsel 30/6! katrine.molkjaer@gmail.com
20:07 KatrineogSren: Søger rødt Folkevognsrugbrød til bryllupskørsel 30/6!
17:57 Irisfis: Konfirmandkørsel søges sjælland 22212250
21:40 Mikkel95: Størrelse på tank
13:55 Dillen: revelsben
16:06 Den halvblinde: pandeben
10:59 Dillen: hjulben

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Loud an Low

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 week siden | | | |

Bær over med mig! Fatter ikke en skid af motor! Men har prøvet mig frem med lidt hjælp fra youtube, Når man stiller ventiler, starter på cylinder 1, burde rotoren i strømfordeleren så ikke pege over på cyl 1, på det ene billed kan man se den peger over på 4eren, og det er der er “spillerum” på ventilerene på cyl 1, og rem hjulet har for 3 hvide pletter i de der mærker der er på remhjulet, der kan man se det er i top.

Er der evt en der kan se hvilke toppe/ventiler jeg køre med? De har 2 fjedre pr ventil, er det normalt,

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member

Hmmm billederne er så som de sidste på side 2

Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Larswolsen Member

Jo normalt, hvis fordeleren er samlet rigtigt bør rotoren pege mod cylinder 1, når den står i TDC. Men hvis drevet i bunden af fordeleren (som går i indgreb med drevet i motorblokken) er vendt 180 grader forkert vil rotoren pege mod cylinder 4, når motor står i tdc.
Dobbelte ventilfjedre er "normalt", men om det er nødvendigt afhænger af motorens øvrige opsætning. Pga. deres hårdhed slider de mere på vippehøj, stødstænger/løftere og knastaksel, så hvis de ikke er nødvendige, ville jeg (hvis det var min motor) udskifte dem.
Hvilke topstykker du har er svært at se, men det ligner originale topstykker (kan ane et VW nummer i dem).

Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Projekt Member

Det er dobbelt fjedre og boltet vippetøj. Det bruger man på en tunet motor. Når remskiven står på tdc og rotor peger mod hakket på kanten af fordeleren er cyl 1 i top. Det gør din. Tror du skal justere tænding

“Det er dobbelt fjedre og boltet vippetøj. Det bruger man på en tunet motor”
Hvad er “en tunet motor”? En 1600 med dobbelte karburatorer og smart udstødning?
Dobbelte fjedre bruger man, hvis det er nødvendigt, ikke før. Min motor kvalificerer sig vist nok til betegnelsen “tunet” (2109 cc med 145 hk) og jeg kører med enkelte (hårde) fjedre.
Det er umuligt at sige, om dobbelte fjedre er nødvendigt uden at kende resten af motorens opsætning.
Hvis du er i tvivl om, om du har fundet TDC på cylinder 1, så træk fordeleren op og tjek udfræsningen i fordelerdrevet igennem hullet. Hvis udfræsningen står “på tværs af bilen” med udfræsningen nærmest bagenden, så står din cylinder 1 på TDC.

6e83554a-e717-4908-9547-dbee044d1cbb.jpeg

Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) NYBOE Member

Jeg er ikke sikker på hvad min motor indholder, det skulle være en 1600 men hvordan kan jeg vide det med sikkerhed, uden at skille det hele ad.? jeg ved den har skarp knast, (ved ikke hvilken) og har efter pædagogisk forklaring fra Thomas fra classic vw parts og en go ven Kim F, fået forklaret at de dobbelte fjedre kan skyldes en meget omdrejnings villig motor, og det er den, fik afvide de var bedre/hurtigere til at lukke når man var i de høje rpm, og det gir mening i mit hoved.

Du behøver ikke skille “det hele” ad. Men du skal have et topstykke af for at måle boring og slaglængde. Thomas og Kim har ret i, at dobbelte fjedre lukker “hurtigere” end enkelte, netop fordi de er strammere/kraftigere. Men igen,- det er slet ikke sikkert, at de er nødvendige til din opsætning.
Hvis du fjerner oliepumpe kan du se den ene ende af knastakslen. Den bør være stemplet med et nummer/kode, så du kan identificere den.

Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002

Reply

You must log in to post.