Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
19:14 vwpower: Motor
10:24 ploug: testing.... 1.....2.......
23:03 1-0654961: fvee: Det virker upåklageligt - selvom jeg var sent oppe aftenen før.... ;-)
21:42 fvee: Stell no. Så er det i seng, du skal lave bremser i morgen.
14:25 AndersHH: Ellers: https://danskmarineudstyr.dk/motorrum-udluftning/twinlinea/ventilator-12-volt-o-76-mm-4m3-min
14:25 AndersHH: -> Zapy. Ja, det virker OK. Man må kunne finde noget kina-skrammel til lav pris nu...
16:44 ZAPY: nogen der har forsøgt sig med aksialblæser i defrosterslange ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Loud an Low

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 4 months siden | | | |

Bær over med mig! Fatter ikke en skid af motor! Men har prøvet mig frem med lidt hjælp fra youtube, Når man stiller ventiler, starter på cylinder 1, burde rotoren i strømfordeleren så ikke pege over på cyl 1, på det ene billed kan man se den peger over på 4eren, og det er der er “spillerum” på ventilerene på cyl 1, og rem hjulet har for 3 hvide pletter i de der mærker der er på remhjulet, der kan man se det er i top.

Er der evt en der kan se hvilke toppe/ventiler jeg køre med? De har 2 fjedre pr ventil, er det normalt,

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 4 months siden | | | |

Hmmm billederne er så som de sidste på side 2

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 4 months siden | | | |

Jo normalt, hvis fordeleren er samlet rigtigt bør rotoren pege mod cylinder 1, når den står i TDC. Men hvis drevet i bunden af fordeleren (som går i indgreb med drevet i motorblokken) er vendt 180 grader forkert vil rotoren pege mod cylinder 4, når motor står i tdc.
Dobbelte ventilfjedre er "normalt", men om det er nødvendigt afhænger af motorens øvrige opsætning. Pga. deres hårdhed slider de mere på vippehøj, stødstænger/løftere og knastaksel, så hvis de ikke er nødvendige, ville jeg (hvis det var min motor) udskifte dem.
Hvilke topstykker du har er svært at se, men det ligner originale topstykker (kan ane et VW nummer i dem).

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Projekt Member
Skrev for 4 months siden | | | |

Det er dobbelt fjedre og boltet vippetøj. Det bruger man på en tunet motor. Når remskiven står på tdc og rotor peger mod hakket på kanten af fordeleren er cyl 1 i top. Det gør din. Tror du skal justere tænding

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 4 months siden | | | |

“Det er dobbelt fjedre og boltet vippetøj. Det bruger man på en tunet motor”
Hvad er “en tunet motor”? En 1600 med dobbelte karburatorer og smart udstødning?
Dobbelte fjedre bruger man, hvis det er nødvendigt, ikke før. Min motor kvalificerer sig vist nok til betegnelsen “tunet” (2109 cc med 145 hk) og jeg kører med enkelte (hårde) fjedre.
Det er umuligt at sige, om dobbelte fjedre er nødvendigt uden at kende resten af motorens opsætning.
Hvis du er i tvivl om, om du har fundet TDC på cylinder 1, så træk fordeleren op og tjek udfræsningen i fordelerdrevet igennem hullet. Hvis udfræsningen står “på tværs af bilen” med udfræsningen nærmest bagenden, så står din cylinder 1 på TDC.

6e83554a-e717-4908-9547-dbee044d1cbb.jpeg

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 4 months siden | | | |

Jeg er ikke sikker på hvad min motor indholder, det skulle være en 1600 men hvordan kan jeg vide det med sikkerhed, uden at skille det hele ad.? jeg ved den har skarp knast, (ved ikke hvilken) og har efter pædagogisk forklaring fra Thomas fra classic vw parts og en go ven Kim F, fået forklaret at de dobbelte fjedre kan skyldes en meget omdrejnings villig motor, og det er den, fik afvide de var bedre/hurtigere til at lukke når man var i de høje rpm, og det gir mening i mit hoved.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 4 months siden | | | |

Du behøver ikke skille “det hele” ad. Men du skal have et topstykke af for at måle boring og slaglængde. Thomas og Kim har ret i, at dobbelte fjedre lukker “hurtigere” end enkelte, netop fordi de er strammere/kraftigere. Men igen,- det er slet ikke sikkert, at de er nødvendige til din opsætning.
Hvis du fjerner oliepumpe kan du se den ene ende af knastakslen. Den bør være stemplet med et nummer/kode, så du kan identificere den.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 3 months siden | | | |

Lidt nyt fra idag, ny fjedre! Fik renset gamle olie fra utæt gearkasse af, fandt ud af den har en svar olie pumpe, malet lidt, sat nye tændrør i, nye tændkabler på, lavet toruqe bars færdige, lavet udstødning om pga toruqe bars tog lidt af pladsen, og smidt motor i, for olie og gear olie og bremse væske leveret mandag.

52079e7e-0c57-428f-8cc6-2e3e34e6f8e4.jpeg
3aae50f0-314a-4cc5-bed0-48ebbf642aaf.jpeg
657b6452-b2d7-4102-b9c7-237f761d4438.jpeg
e6479b76-d41e-43ce-a547-34ae1d79bf7c.jpeg
8e1018b0-5681-4040-8c33-8775ca141ea8.jpeg
5f27db15-d807-4a9e-b6d6-2539db92bf78.jpeg
f93db4b3-ae19-4547-92d6-9c0f3fcd7952.jpeg
c2854a95-6009-4d67-9757-5589673a4cf9.jpeg
13ef93e1-28f8-4156-aa44-cf42f6423728.jpeg
811f6230-9b75-455a-9d65-849783b47780.jpeg
89226af2-2205-402e-a1de-e75a5f29b63c.jpeg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 3 months siden | | | |

Så kom der lidt forskellige olier på.

05e5c0cd-f4bb-40e7-9015-a3ea1a8dece5.jpeg
a7a82d73-d80c-4aa7-8ca2-f6dba99387dc.jpeg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 3 months siden | | | |

Fedt at du poster de fremskridt du laver med din VW her på VWnettet, selv om det også er små ting, det viser at du er stolt af det du laver.

jeg syntes at der er alt for få projekter, folk gider at fortælle om, gider folk ikke at skrue mere, eller forgår det hele over hos Fjæsbog?

men måske burde jeg selv skrive lidt mere, f.eks. mit askebæger-pop-up-radio projekt, eller min el-varmeblæseren-hide-a-way

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 3 months siden | | | |

Tak for opbakningen! Ja jeg syntes osse her er blevet dødt inde, syntes da folk skulle dele lidt herinde i stedet for på fjæs. Læg da endelig op hva du laver!!

Så er motoren i live! Startet på første hug, og der er blevet luftet bremser ud, har fået lavet mit “center gearkasse ophæng” færdig, har kigget meget på hvordan andre er lavet og kom fremtid jeg ville prøve og opfinde mit eget design, (har ihverfald ikke set den her type før) den er meget kort så det stikker minimalt ned under bilen, det nemme ved den her jeg har lavet frem for de andre jeg har set er, at man ikke skal presse/løfte/vippe gearkasse for at få den på, de 2gummi ophæng er lige til at skrue af og på med en 19mm nøgle, jeg har så drejet 2 i nylon så man kan skifte gummier ud med nylon hvis det en dag skal være rigtig vildt. Ved ikke om det virker men “learning by do’ing”

6fe964ee-9cec-4c9d-8a8a-4ac10d505116.jpeg
7341a791-bbf2-46a8-bc82-5b10f9797b0f.jpeg
5f71bd30-c41c-4b1e-87b5-dc5c998421ef.jpeg
885fce8d-6b0f-4aa7-b41f-5b9b594ca4e4.jpeg
fa6d6437-f8eb-4058-bd0b-3c004ec3a4c1.jpeg
a5a7fd72-4e7c-40de-b4c7-83298e944ce2.jpeg
912766ba-7bbc-4e36-90a9-98b0389024e6.jpeg
2165cb6f-b53c-4671-af91-fb3e495d340a.jpeg
12f983b8-aae8-4575-b6a3-0e26b922279b.jpeg
0015bf12-2667-439b-af00-54981ec37b3a.jpeg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com

Reply

You must log in to post.