Ser cool ud
karmann martin
Ser cool ud
Hmm tilbage løb, der misforstod jeg det billede jeg fik på den tråd hvor jeg spurgt på det, jeg har lavet en bundprop med en kobberskive som pakning, men istedet for en prop ku der jo ligesågodt var et tilbageløb ned hvor den org benz pumpe sidder! Tror bare vi kalder der en prototype og så laver jeg den enten om eller en ny.
Tillykke , så er det bare ud og ræse
Den der udstødning kommer du til at forklare lidt nærmere.? :)
Min gæt til udstødning. Med lydpotte og uden lydpotte. Altså med skifte mulighed.
Hjemme lavet 'sleeper udstødning' med "cut out" styre med elektrisk ventil.
Billeder af hvordan den blev lavet på min tråd, http://vwnettet.dk/topic/132875/page/5
Hey :-) godt nytår og rigtig fed bobbel du har fået bygget dig... hvordan kører den med Hi jackers bag på ? Mvh Casper
Det køre super behageligt! Der er tydelig forskel og mærke, når der er forlidt luft iden når man køre, så sejler den, men jeg har kun positivt at sige om det.
Okay, super fedt
Motoren er ude og for en overhaling, div alu ting, indsugnings manifold, generator fod er blevet glasblæst, de for slebet de grove kanter af fra da de er blevet støbt og så blir de blæst igen og for enten klarlak eller noget olie,
Hvilke tændrør er bedst til en peppet 1600, er det ikke noget med jo større gnist jo bedre?
Hvorfor i al verden har du lavet ånderøret mindre? (Billede 7-8)
Der er da en grund til at vw lavede diameteren større på de senere årgange.
Fordi det så klodset ud, og der kommer rigeligt “vacum” på motoren da der osse sidder et suge rør hvor den org benzin pumpe sad, (som er sløjfet da bilen nu køre med elektrisk benzin pumpe)
Da jeg købte bilen kørte den “kun” rundt med et lille filter, uden noget sug.
Er den stadig til salg?, hvor i landet befinder den sig? :)
Så blev gearkassen vasket, renset. Har gjort klar til gear beslag på midten af gearkassen, de gamle/org gevind var for korte så de blev skiftet ud med nogle længere, der skulle lidt varme til for at for dem ud. Nyt næse hus er klar til at blive monteret, mangled bare en baklys kontakt, som en go ven har fundet en af og lagt til side til mig!
Dejlig med lidt projekt billeder!
Altid fedt at se sådan en gammel fedtet gearkasse få nyt liv.
Det er en fed bil.
R.
Et godt råd, som du kan følge eller ej. Når du monterer de nye og længere gevindstænger, så skru gearkassen sammen med skive og møtrik, og derefter monterer du dit forstærkningsbeslag/ophæng. Så undgår du at beslaget kan gå løs og splitte gearkassen ad, og yderlig hvis du senere hen skal have afmonteret gearkasse, slipper du for at den bliver utæt ved afmontering af de 4 møtrikker der holder beslaget.
Jeg har set problemet så mange gange før og det kostede også kammeratens gearkasse, før han ville høre.
Jeg havde selv tænkt den samme tanke, har set flere på nettet der ikke gjorde og tænkt det ku blive til en utæthed, Update: gearkassen er klar, tourqe bars er lavet. Gamle lorte svejsninger er blevet lavet om, gammelt plade arbejde er blevet rettet i finish, og motorrummet er blevet malet. Lednings bro fra højre til venstre er osse blevet monteret.
Pænt arbejde med den torque bar! Men hvorfor den vandrette imellem rammebenene? Motorbøjlen der skal sidde for enden af rammebenene er temmelig stiv, så er det ikke overkill?
Tak!!! Viste godt det ville være overkill men ku ikke lade vær, ;0)