Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  viden om CR

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og en 1302/1303 er db. portet og de tidligere er enkelportet - eller hvordan?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Glemte helt de billeder der kan få selv en fattig mand til at spare op til nye ventiler :-)

img_5987 skrivebordets oplsning.jpg
img_5988 skrivebordets oplsning.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og hvordan så ventilerne ud inden ? overholdte de mål osv.

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mja.... godt spørgsmål.... jeg tænker gbot.dk har vurderet at målene var ok.... og at pengepungen desuden valgte nye ventiler fra.... planen er alligevel og få nogen 40/35 ventil toppe

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det var nu mere rassers billede jeg tænkte på..

men det virker lidt underligt ikke at skifte ventiler når man skifter styr. da de slidte ventiler hurtigt vil æde de nye styr.. bare min mening..

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu er ventilerne jo lavet af et MEGET hårde materiale end styrende.... så mon ikke det kan lade sige gøre et par gange eller to inden det bliver et problem ihvertfald på indsugnings ventilerne.

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De æder ikke styrene, det er ikke problemet. Men metaltræthed gør pludselig at en del kan knække af ventilhovedet, eller hele hovedet!
Det hjælper selvsagt ikke at tolerancerne er for store, så det hele danser rundt derinde.
Det er vel en ødelagt udst. ventil der har taget livet af hovedparten af "vores" motorer.

Derfor er det også ekstremt vigtigt at have styr på om ventilerne (især udstødningsventilerne) er indstillet med korrekt spillerum. Spillerummet gør at ventilen når at hvile i ventilsædet, og afgiver derfor varme dertil (og derfra videre ud i selve topstykket, og til køleribberne).
Hvis ikke den når at afgive varmen.... Ja så går det med tiden galt!

Det er helt almindeligt at man som minimum skifter udstødningsventilerne når man renoverer topstykker på luftkølet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Uha! Rasser, og det er endda en type4 motor du har billeder af.
For spøgens, Rasser, skyld skal det lige nævnes at der i den såkaldte "Irene-motor" var brugt gamle ventiler.
Men ja udstødningsventilerne skal altid fornyes i en type 1 motor. Motoren er berygtet for at tabe et ventilhovede som følge af metaltræthed.
Meinertz: Ventilerne kan efterbearbejdes i en slibemaskine og genbruges. Ventilsæderne skal fræses efter udskiftning af styr. Alt i alt kommer det hele til at passe igen og kan køre mange km.
Men det kan næsten ikke gøres til de penge man kan købe nye topstykker til. MEN hvis du har de to sidste brugbare topstykker i DK. Så ville jeg også genbruge dem.
Problemet er så at finde et maskinværksted i DK der kan lave arbejdet, hvis ikke man selv holder hånd i hanke med det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er en 1700 type4 som jeg købte og adskilte. Den var lidt træt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) splitboost Member
Skrev for 10 years siden | | | |

vil gerne kunne køre på alm 95 oktan.. så 8,5:1 bliver det så ikke

Det giver ikke mening at tune motor, og køre på 95 oktan.
saml motoren som den er 8,3:1 giver dynamisk 6,96:1

-------------------------------------------
det er fedt at køre split
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja 8,3 er en fin cr. Til std knast, men hvordan udregner du den dynamiske.?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) splitboost Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der et regneprogram jeg har,
men der er flere forskellige på nettet.
I bund og grund kan man ikke lave kompression før indsugningsventilen er lukket

-------------------------------------------
det er fedt at køre split
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

måske man skulle have brugt et regneprogram her osse.

1513232_10201834596524410_2080170916_n.jpg

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211

Reply

You must log in to post.