og en 1302/1303 er db. portet og de tidligere er enkelportet - eller hvordan?
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
og en 1302/1303 er db. portet og de tidligere er enkelportet - eller hvordan?
og hvordan så ventilerne ud inden ? overholdte de mål osv.
Mja.... godt spørgsmål.... jeg tænker gbot.dk har vurderet at målene var ok.... og at pengepungen desuden valgte nye ventiler fra.... planen er alligevel og få nogen 40/35 ventil toppe
det var nu mere rassers billede jeg tænkte på..
men det virker lidt underligt ikke at skifte ventiler når man skifter styr. da de slidte ventiler hurtigt vil æde de nye styr.. bare min mening..
Nu er ventilerne jo lavet af et MEGET hårde materiale end styrende.... så mon ikke det kan lade sige gøre et par gange eller to inden det bliver et problem ihvertfald på indsugnings ventilerne.
De æder ikke styrene, det er ikke problemet. Men metaltræthed gør pludselig at en del kan knække af ventilhovedet, eller hele hovedet!
Det hjælper selvsagt ikke at tolerancerne er for store, så det hele danser rundt derinde.
Det er vel en ødelagt udst. ventil der har taget livet af hovedparten af "vores" motorer.
Derfor er det også ekstremt vigtigt at have styr på om ventilerne (især udstødningsventilerne) er indstillet med korrekt spillerum. Spillerummet gør at ventilen når at hvile i ventilsædet, og afgiver derfor varme dertil (og derfra videre ud i selve topstykket, og til køleribberne).
Hvis ikke den når at afgive varmen.... Ja så går det med tiden galt!
Det er helt almindeligt at man som minimum skifter udstødningsventilerne når man renoverer topstykker på luftkølet.
Uha! Rasser, og det er endda en type4 motor du har billeder af.
For spøgens, Rasser, skyld skal det lige nævnes at der i den såkaldte "Irene-motor" var brugt gamle ventiler.
Men ja udstødningsventilerne skal altid fornyes i en type 1 motor. Motoren er berygtet for at tabe et ventilhovede som følge af metaltræthed.
Meinertz: Ventilerne kan efterbearbejdes i en slibemaskine og genbruges. Ventilsæderne skal fræses efter udskiftning af styr. Alt i alt kommer det hele til at passe igen og kan køre mange km.
Men det kan næsten ikke gøres til de penge man kan købe nye topstykker til. MEN hvis du har de to sidste brugbare topstykker i DK. Så ville jeg også genbruge dem.
Problemet er så at finde et maskinværksted i DK der kan lave arbejdet, hvis ikke man selv holder hånd i hanke med det.
Ja det er en 1700 type4 som jeg købte og adskilte. Den var lidt træt.
vil gerne kunne køre på alm 95 oktan.. så 8,5:1 bliver det så ikke
Det giver ikke mening at tune motor, og køre på 95 oktan.
saml motoren som den er 8,3:1 giver dynamisk 6,96:1
Ja 8,3 er en fin cr. Til std knast, men hvordan udregner du den dynamiske.?
Der et regneprogram jeg har,
men der er flere forskellige på nettet.
I bund og grund kan man ikke lave kompression før indsugningsventilen er lukket
You must log in to post.