Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af gearskift

Tags:
No tags yet.

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når stangen er neutral, læger den for 3-4 så trækker du den så meget til venstre som du kan uden stangen flytter sig, og det var der jeg havde problemer og skulle file.
Over til neutral mellem 1-2 fingeren i hullet træk op og før stangen til venstre og bagud så skulle bak gerne værre der, hvis du så fører stangen frem vil der lyde et klik og den er i neutral igen mellem 3-4.
De to stykke plade som det nederste består af er svejset sammen .

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Leo, jeg må lige prøve mig lidt frem, men absolut brugbar information - men bliver nok først i weekenden jeg leger lidt med det :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hold da op hvor kunne vi spare mange kræfter hvis folk ville fortælle hvad de har. Så kunne jeg have sparet en masse skriveri og tid brugt på at finde og skanne sider fra en original rep.håndbog. Men jeg må jo snart lære det. At holde mig i skindet, altså.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

beklager hvis du føler jeg har spildt din tid Frank, det var bestemt ikke meningen. Dine inputs har bestemt været værdifulde - bl.a at bøsningens åbning skal sidde på siden, brugen af det rigtige fedt osv. osv. - så jeg har ihvertfald en fornemmelse af at jeg er blevet klogere :-) Jeg har tidligere haft stor fornøjelse af at læse dine inputs til andre og har herved fået mit horn til at virke, takket været et input fra dig - så du må endelig ikke stoppe med at skrive til os knap så erfarne :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo men hvis du fra starten havde fortalt hvilken skifter du har. Kunne Leo have svaret dig med det samme. Hvis du så ville skifte andet kunne du også have fået svar på det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lille update på projektet, fik skiftet både led og bøsning uden de store problemer - fik vendt bøsning rigtigt, brugt det rigtige fedt, bindetråd sat på bolten og det var ikke det store problem at indstille gearskiftet (da jeg først fik vendt bundpladen på tunnelen rigtigt :-)) - første testdrive i den pivkolde vind gik fantastisk, der er ingen problemer med at skifte ned fra 3 til 2 gear længere og det virker perfekt. Tusind tak for gode råd til Frank, Leo og Nyboe :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og din bakgearspærre kom også til at virke ?
Tak for tilbagemeldingen .-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, tak for det.

Smøring af gearstangen ned til den pom/nylon klods der er skruet på tunellen sker ned gennem stangen, så af med knoppen, altså gearknoppen ;)

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, bakgearspærringen virker helt perfekt, den hopper fint tilbage, når jeg tager den ud af bakgear.. Da jeg tog den gamle bøsning ud var det tydeligt at den var itu, men selve stangen var også tør, så det har jeg fedtet godt op og koppen til gearskifteren har fået noget fedt. Der var faktisk ingen bindetråd på bolten til leddet, men det fik jeg lavet, så den bliver hvor den skal :-) Ha ha Leo, jeg må pille knoppen af hvis jeg får behov for at smøre klodsen :-)


Reply

You must log in to post.