Jeg har lige et spørgsmål vedrørende opsætning af svingaksel bag ende.
Jeg ved ikke om det er normalt, eller afprøvet. Men for at undgå at bilen krænger, har jeg tænkt at jeg ville lave sådan at baghjulene ikke kan falde ind under bilen.. Derved ment, at når man løfter en svingaksel op, så går camperen helt amok, og det samme sker hvis man kører som en tosset i skarpe sving, så krænger den voldsomt.
Min ide.. Hvis nu man lavede sådan at svingaksel kun kunne falde ned sådan at akselrør står vandret/ hjul lodret, så når bilen begynder at kringe, kan den kun gøre det ganske lidt ellers bliver den nød til at lette hjul. Man kunne gøre det med en kraftig justerbar strop, der begrænser tilbagevandring på fjedre pladerne.
Jeg er klar over at dette ikke er et projekt til en Alm gadebil, men mere til en baneracer..
Er der et nogle affaringer fra formel vee, eller dem der kørte rally, hvor bilerne ofte hoppede, de må have lavet ændringer, for at bilen kunne lande ordentlig igen.
På moderne bane biler er der også begrænset vandring på fjedreben, det mindste sving og de løfter det ene hjul fri.
Nogen ideer og forslag til at få bilen til at kører så flad som muligt.. Ud over Koni og Krængnings stabilisator?
karmann martin