Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Synes med uforkortet bund?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Boisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej, denne her har uforkortet bund. Kan den så komme på danske plader? Jeg har kigget rundt omkring, men kan ikke finde noget helt klart svar.

http://www.dba.dk/vw-beach-buggy-13-2-doers/id-1003413998/

(permalink) Byskov Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis synshallen ikke er opmærksomme kan du være heldig, men der findes ingen godkendelse fra VW på at bruge en uopkortet type 1 bund til andet end et type 1 karosseri.
Jeg er bekendt med lige præsis sådan en bil der i Viborg, som har kørt 8 år i Danmark efter import fra Holland, nu har den været til periodisk syn hvor synsmanden kender reglerne og kasserer den da der mangler dokumentation fra VW på at bunden i fuld længde er vridnings stabil. Sagen ligger lige nu hos færdsels styrelsen, og bilen har indtil der er truffet en afgørelse i sagen forbud mod at køre.

(permalink) Boisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lige hvad jeg frygtede - og VW kommer næppe med dokumentation til alle mulige forskellige kit cars. Ærgerligt, men så må det blive en buggy istedet :-).
Tak for hjælpen.

(permalink) Thomas Jrgensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg mener at det kan lade sig gøre. Bunden skal dog forstærkes og gennem en svingning test.
Tag en snak med Bent far KogB. Det er dog noget med at det koster 25 måske mere.

Thomas

(permalink) Boisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

OK, men det lyder ganske rigtigt som en dyr omgang. Desværre, for den ku ha været ganske sjov, den "MG".

(permalink) kaspersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja som skrevet står så er der ingen godkendelse af de lange bunde mere der er dog den mulighed at du kan finde en der har kørt feks. 15 år i sverige som ombygget lang buggy og det skal kunne dokumenteres så kan du ansøge Trafikstyrelsen om dispentation for dukomentation for styrken da de vil lægge tilgrund at den har bevist sin holdbarhed i Sverige.
Der findes et firma på sjælland som laver styrke test på ombygninger og horrods osv.
evt et kald til ham og han kan fortælle om han kan hjælpe. http://www.AutoConsult.dk
han hedder Preben Egelund.
At underkende en allerede godkendt lang model på danske nummerplader til et periodesyn vil jeg mene ikke holder vand da forvaltningsloven vil beskytte ejeren af køretøjet og ingen ved hvilken dokumentation der blev forlagt til syn da den blev godkendt første gang ikke som idag hvor synshallen skal gemme alle dokumenter i 2 år.

Carsten Kaspersen
Tjørring bilsyn
Herning

(permalink) kaspersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

lige tage fra hans hjemmeside

Kit car

”Kit-cars” er en fælles betegnelse for køretøjer sammensat af et ”kit” samt dele fra en eller flere serieproducerede køretøjer.

Kit-cars kan opdeles i:

Biler, hvor platformsramme (eks. Volkswagen ”boble” type 1) monteres med nyt karrosseri, typisk i glasfiber.Cobra-path.jpg
For disse biler, er ”identiteten” knyttet til platformsrammen, og vi har stor erfaring i at få disse køretøjer godkendt.
Se også om identitet under ombyggede køretøjer.

Carsten Kaspersen

Tjørring bilsyn

(permalink) Boisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Carsten, det er måske forsøget værd, selv om det altid lyder både dyrt og langtrukkent at ansøge nogen offentlig myndighed om dispensation. Tak for hjælpen.
Boisen

(permalink) kaspersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Boisen.

hvis det er en nybygget så for du ikke dispentation det er kun hvis det kan dokumenteres at den har kørt som ombygget en del år i et andet land.
ellers er der kun autoconsult der evt kan hjælpe.

(permalink) Boisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Carsten,
den bliver jo nybygget, så jeg dropper det igen.

(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

@Carsten Kaspersen...vil der være samme problem ang. godkendelsen hvis det var en lukket kitcar karosse på en uforkortet boble bund? eks. en Porsche 356 glasfiberkarosse eller lign.

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mccloud550 : en 356 replica er kortet 27 cm, men lambo kit og nova er ikke opkortet og kan godt godkendes og der er også nogle flere som jeg ik lige kan huske navne på som også kører på lang bund... :-)

Men det nemmeste og billigste er klart at opkorte bunden, så kortningen er på mindst 27 cm, en typisk buggy er kortet op med 38 cm...

mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå ja, 356 er jo korter end boblen:-) men generelt er der ingen problem med godkendelsen af lukket karosse type, rigtig?
2.spørgsmål: får man godkendt en Porsche 356 Kitcar?
3.spørgsmål: koster det meget i afgift?

(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ved ikke om det er rigtigt men det forlyder at A+ bilsyn har typegodkendelse til Buggy med uopkortet bund??? Men det er kun rygter da jeg ikke kan huske hvor jeg har hørt det henne!

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mccloud550 : er der noget der hedder generalt når det er special biler?? Skulle mene de fleste stadig kan godkendes...

1. så vidt jeg ved er en 356 godkendt på samme vilkår som en buggy...

2. Der er jo altid en "skat" der vil lave om på men tror en buggy ligger til 16-17000 i afgift an på stande kan den vist handles lidt ned, ved faktisk ik med en 356 men nok ik så meget mere, ellers er der nogle der må rette mig...

Dennis : de burde kunne trække den over deres computer på stedet, han jeg fik synet både min gamle 911 replica og min bus i horsens, trak alle godkendelser på deres netværk og de hade alt undtagen godkendelse på tagsænkning af bus... ;-)

Mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

tak for svaret,Bo:-) er du fra Horsens?

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej ude/nede ved egtved... :-)

mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68

Reply

You must log in to post.