Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator på 1600 enkeltportet?

(permalink) Philip Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er i gang med et mindre motorprojekt i form af en industrimotor, der skal i min Boble fra 67. Synes det er noget af en jungle, at finde ud af hvilken karburator jeg skal smide på.
Mit mål med motoren er ikke ræs, men blot en gademotor, der går godt.
Skal jeg gå for en enkelt 34 pict-3, Kadroner eller måske noget helt andet?

Hvad er jeres holdninger og hvad ligger i inde med?

På forhånd tak

Philip

-------------------------------------------
Type 1, 1967
(permalink) edelmann Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Philip
Jeg kører med en 31 pict-3 på min 1600 indutrimotor og den kører super godt.
Og den passer på en 1300 enkeltport manifold som du også kan sætte på din motor.

Mvh Thomas

(permalink) Philip Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak, det vil jeg kigge lidt nærmere på og se om jeg bliver lidt klogere

-------------------------------------------
Type 1, 1967
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja karburator (31pict) OG strømfordeler fra en 1302 eller 1303 AB eller AR motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/201211
karburator og fordeler har jeg tilsalg ;-)

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Philip Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for svar til alle.
@Meinertz; jeg ser lige om der ikke skulle dukke noget op på Sjælland. Så du er lige på standby.

-------------------------------------------
Type 1, 1967
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 10 years siden | | | |

..... Det kunne jeg godt have liggende!

Bor i Kbh!

Hilsen Henrik Telf. 61459430

(permalink) Philip Member
Skrev for 10 years siden | | | |

@Type3Henrik; Ringer til dig senere

-------------------------------------------
Type 1, 1967
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvad fandt du ud af? Jeg har også en industrimotor uden karburator (126).
På min gamle motor (AB) sidder der en 30 pict-3 hvilket jeg heller ikke ved om det er det rigtige til den? Men den passer vel ikke på min nye motor?

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Hagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

To kadron...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Enkelportet. brug 30 pict ogg en fordeler med vacum. 34 pict passer ikke po dit manifold.

Hvis du skal bruge har jeg.

40257965

(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Altså en 30 pict på en enkelport 1600? Virker det?

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja, på min egen 1600 enkeltport i min splitbus kører jeg med 30 pict2 og passende strømfordeler.
Det kører helt problemfrit.
Jeg har lige taget karburatoren af for at rense dyser, men det er altså over 5 år siden, jeg sidst har rørt ved den.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

En Euro 1600 enkelt port 69- er født med en Solex 30 mm Pict2. Der er en hel hær af fordelere, som blir brugt på denne model i årene 68/71, bla fordi man "leger" med emissionen. Den mest fornuftige at anvende idag er nok en 043 905 205 eller en 113 905 205 AL
Erstatningskarburatoren for 31 Pict2 hedder H30/31 xxx
En sidste muligthed er, som nævnt, at bruge en 31 mm Pict3, sammen med sidstnævnte fordeler. (Det var den løsning jeg ville bruge, men nu er jeg jo heller ikke bange for flere justeringsmuligheder) H30/31éren er den "simple" løsning.
I USA kommer de sidste 1600 enkeltport med 34 mm Solex, - og ja, på en lidt anderledes manifold. 34 mm Solex på en sgl port fungerer osse godt sammen med ovennævnte fordelere.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Interessant læsning! Lækkert med folk som ved noget om historien bag motorne.
Men min nuværende karburator hedder jo 30 pict-3. I anbefaler 2. Hvad står det bette tal for?

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis jeg havde en 1600 enkeltportet. Ville den køre med en 31mm fran en AB eller AR motor og så den dertil hørende strømfordeler. 1500 og 1600, enkeltportet, var født med en 30mm, som 1300 også var.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er det en sen 30ér. Den bør køre sammen med en 113 905 205 AL

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Uanset hvad så brug den type uden omløb(lille co skrue og stor tomgangsskrue og fordeler KUN med Vacum.

Spørgsmål 40257965

(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Min nuværende ser sådan ud....

Hvorfor er det ikke en fordel at have centrifugalregulering?

wp_20160424_017.jpg

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den du viser på billed er en med omløb den ville jeg ikke bruge.Fordeler? en med kun Vacum regulere bedre.Dem med centrifugal er ofte slidte i Fjedre/svingklodser/bøsninger.Er det en KINA 009 så er det helt galt den KYLER du langt væk.

(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Åhhh ja okay. Jeg kommer nok til at kontakte dig når jeg kommer i gang med motoren.

Angående fordeler så havde jeg håbet at den ville virke bedre med centrifugalregulering. Mit nuværende problem kan godt være at når jeg triller i frigear og vil sætte den i gear igen og trykker på speederen så kan den godt hoste lidt som om vakuumreguleringen ikke har reguleret tilpas nok. Men igen. Jeg har ikke erfaringer med karburatorer så jeg må tro mig til jer! :-)

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den sku´lige sive ind. - Den 30 Pict3 er oprindeligt fra en 1200 Jeans motor.

Jeg ved godt, at mange ikke kan li´ de Pict 3 karburatorer, men jeg har ikke flere problemer med dem end de andre. En 2ér er nok nemmere at få til at køre "ok" for den uerfarne, fordi der kun er 2 instillingsmuligheder.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er ikke Pict3 vi ikke kan li - det er Pict4.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Hagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu skriver du selv i det første oplæg dit mål er en motor der går godt...

En 1600 enkelt portet med to kadron eller lignende kan gå rigtig godt... hvis du er i tvivl med at få dem dysset ind og synkroniseret er der flere herinde som kan hjælpe dig.

Med to kadron og god 1 3/8 udstødning og en god fordeler kan du få omkring 60 hk ud af motoren hvis alt spiller.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er ikke Vacumreguleringen der er dårlig det er den karburator du viser foto af,men
der kan gøres noget,så ring eller se mine tidligere indlæg.

HUSK inden man begynder på karburator just SÅ SKAL Kompression og Tænding være 100% i
orden!!!!!!!


Reply

You must log in to post.