Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Konvertering fra 6V til 12V ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej..

Jeg skal lige hører har set flere steder på nettet at man kan få et "konverterings" kit så man kan lave sin 6V om til 12V...

Mit spørgsmål er egentlig hvor meget skal laves om.. f.eks dynamo, pære, fatninger hvor meget skal skiftes er det mere enkelt end jeg tror. ??

:)

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/129672

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Takker John,

så vidt jeg kan se er det nok mere en beskrivelse af hvordan man montere diverse ledninger, det jeg søger er et svar på hvor meget og hvad det kræver man skifter for at lave sin 6V om til 12V, hvis det står i de link du har smidt, så er jeg nok bare ved at blive blind.. :)

F.eks om man kan nøjes med at skaffe en 12V generator og så et 12V laderelæ, eller om man også skal have andet :)

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Alt det der bruger strøm skal skiftes.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok...

Det var noget i retningen af sådan et svar jeg ledte efter, da jeg var i tvivl om man kunne "nøjes" med. :)

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) Ghia-Henrik Sorø Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du kan beholde din 6volt starter.
Den kan sagtens klare 12 volt i de korte perioder den bruges.
Alle andre "forbrugere" skal skiftes.
Til viskermotor kan du få en regulator, radio kan måske stilles om til 12 volt.

-------------------------------------------
Karmann Ghia Cabriolet 1960, VW T2 Westfalia 1970, 1982 Pickup
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

min er bygget om fra 6-12 volt. 6 volt starteren er genbrugt da den passer til antallet af tænder på svinghjulet. alle pærer skal skiftes , dynamo og laderelæ. min har også afviservinger i 6 volt , det virker okay , men man skal passe på ikke at lade dem være slået ud for længe , de bliver rimeligt varme ellers.til viskermotor kan der købes et andet anker som er viklet til 12 volt. ledningerne er tykke nok når du går fra 6-12 volt , fordobles spændingen , ja så halveres amperre , så ledninger skal du ikke tænke på , de skal nok holde til det.
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=16560293606&rub1=Electric&rub2=Windshield%20Wipers&artnr=21311a&pn=0&sort=0&all=

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok tak for beskrivelsen.. :)

Det vil jeg lige undersøge nærmere med ny 12V dynamo/generator og laderelæ

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det nemmeste er at bruge en 12volt vekselstrømsgenerator med indbygget regulator.
6-volt bilen har så de rigtige ledninger det rigtige sted.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok...

super takker for hjælpen, vil lige dykke ned på diverse "shops" og se hvad de har. :)

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com

Reply

You must log in to post.