Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skævt boret 1:4 vippearm fra CB

Tags:
No tags yet.

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har købt et 1:4 vippearmsæt hos CB og har så opdaget at justerskruen sidder langt ude til den ene side på den ene vippearm.

CB performance skriver til mig at det ikke betyder noget da sættet er hærdet! Jeg syntes det er for dårligt at der er lavet sådan noget sjusk på et af deres dyrere sæt, og at de ikke tilbyder at sende en ny "arm" uden beregning.

Hvad siger i til den? ville i turde køre med den?

1_4rockers2.jpg
1_4rockersclose.jpg

(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis den ellers træder rigtigt på ventilen, så ja - jeg turde godt.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det ville den gøre da ventilen sidder i den anden ende.

Men der er jo stor udveksling på den "lille" arm og uanset hvad er jeg skuffet over det. Men det er vel stærkt nok.....

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har lige målt at der er under 1mm fra gevind til kant...

Jeg havde ellers en masse dele i kurven hos CB men overvejer kraftigt at handle et andet sted nu.

(permalink) Guldklumpen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Under 1 mm er måske lige i underkanten . Den er lidt svær , tør man eller tør man ikke .

-------------------------------------------
Baelledk@hotmail.com
(permalink) Dillen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er jo lige før gevindet kan ses igennem.
Nej - det er en ommer fra CB, hvis du spørger mig.

Martin

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja og når man køber dyre dele for mange tusinde kan det ikke være rigtigt at man skal spørge sig selv om man tør eller ikke tør at bruge dem.

Jeg sender dem en mail igen og hvis de stadig syntes det er god kvalitet må jeg handle et andet sted.

(permalink) birke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ved ikke hvilke regler der ifht at returnere varer til/fra USA.
(synes ofte at jeg læser at der er "money back" garanti.)

Hvis de mener den er i orden, kan de vel bare tage den tilbage ?

Du kunne jo også prøve den lidt tarvelige metode:
at gøre opmerksom på at du er på et VW-forum hvor den slags kunde service ikke modtages positivt...

Eller prøve at stille det samme spørgsmål på TheSamba....

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg må prøve at oprette mig på thesamba og spørge der, det er nok et sted de ikke ønsker at få dårlig omtale.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvorfor sender du det ikke bare retur? Har du ikke købt det af CB?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo det har jeg, men deres svar på mail er at det ikke fejler noget og jeg har jo pakket det ud for at kunne konstatere at det var boret skævt. Så mon de accepterer en returnering?

Så er der problemet med resten af de dele jeg mangler at bestille, mange af dem havde jeg regnet med skulle bestilles CB, men det ender måske med at blive en anden forhandler.

(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 10 years siden | | | |

CB Performance er et af de mere seriøse firmaer og køber du andet steds fra er det nok svært at få bedre kvalitet. Problemet er at der er frygtelig lagt fra USA og til lille Danmark og det bliver hurtig svært for dem. Så kan man sige det er for dårligt osv, ja men det er bare fakta. Forhandlere i Europa og DK er dyrere og det er der flere grunde til og en af dem har du så opdaget på en lidt træls måde. Hvad med bare at købe en ny vippearm?? Tror da gerne de vil sælge en ny enkelt vippearm sammen med de andre ting du bestiller. Alting skal kigges efter !! Også rigtig dyre stumper.

/Rolf

(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Uanset om varer er købt i rusland, tjekiet, tyrkiet eller som her i USA, ja så skal de da bare sende en ny U/B... Det kan ikke være LAS´s problem at de ikke kontrollere fejl på deres produkter inden de bliver pakket ned til kunder..

Deres svar omkring at det nok skal holde, kan bare ikke retfærdiggøre en smadret motor eller andet "HVIS" den ikke lige holdt alligevel som de skrev, hvad gør man så med en helt defekt motor.. samtidig er det også et service spørgsmål.
Hvis firmaet er så stort og seriøst så havde de ALDRIG svaret "det skal nok holde", så havde de bare sendt en ny, og så fået den anden retur..

Det kan jo ikke være rigtig at man skal stoppe med at handle hos Amerikanske forhandlere fordi man lige pludselig ikke kan få en varer sendt retur, enten fordi den har været pakket ud eller andet..

Hvad skal store koncerner gøre når de køber varer i udlandet og et sending har en defekt, jeg tror ikke de bare siger nå fuck den palle kaffe maskiner, vi bestiller sgu bare en ny..

Ej det er helt klar mail vejen, selvom den godt være blive lang..

Til din kommentar Boxer med at kigge efter, så er det jo også en smule svært at kigge ting efter når man ikke kan stå med dem i hånden.. :)
Hvis det var det du mente.

NÅ LAS på med vanten og få skrevet den mail, jeg er helt sikker på at de ikke vil have et dårligt service niveau på diverse sider spredt som ringe i vandet..

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Boxer, jeg tror desværre ikke at de sælger armene løst. Men det må jeg forhøre mig om.

Bugfreak, det er lige nøjagtig sådan jeg har det med det. De vil helt sikkert ikke erstatte min motor når den er død fordi nogle af deres stumper er knækket...

Jeg bestilte et sæt H beam plejlstænger hos SCAT, de er godt nok lækre. Det er hvad jeg forventer når jeg køber de dyre dele.
Der er også noget utilfredstillende ved at man ved at delene ikke er 100%

Nå jeg prøver at vende det med dem igen..

(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

LAS ..

Nej og problemet er også hvem har bevis byrden når vi snakker Danmark - USA, hvis en motor skulle knække sig, vil de så bruge den obligatoriske med "Det er fordi det ikke er korrekt monteret, eller Nej det har intet med vores vippearme at gøre.. Dog kan man jo altid forhører sig og hvis de havde haft super service så havde de slet ikke givet dig et svar omkring det går nok.. men tværtimod, den sender du bare retur så sender vi en ny...

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er ret sikker på de sælger dem enkeltvis, bare spørg. Sjovt du nævner Scat, dem stoler jeg så slet ikke på...

/Rolf

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fik lige svar på mine spørgsmål fra CB.

Jeg spurgte om sælgeren havde konsulteret en "motor" mand og han svarede at Pat Downs havde sagt god for det, så kan jeg vel ikke forlange mere?

De svarede ikke på om jeg kunne købe en løs arm, men ville gerne bytte sættet hvis jeg ville.

Så alt i alt ok service trods de meget kortfattede svar de sender.


Reply

You must log in to post.