Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1300 AB motor "dør" når der gives gas

Tags:
No tags yet.

(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej.Er der nogen her inde der kan give en god forklaring.jeg har en 1300 ab motor (1302)som når den er varm og man giver gas så dør den og mangler trækkraft.Når den er kold acclerer den fint.Der er fin komppression,ventiler just,elektronisk tænding mont,rep.sæt i karburator (30-pict 3)Ny benzinpumpe.har så lige læst et gammelt indlæg om at pumpen skal sidde lodret når det er med dynamo .Kan det virkelig være sådan noget...
håber snart at finde ud af noget, har prøvet alt..
mvh Michael

(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Choker slår ikke fra?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er en stor chance for at det er et tilstoppet/tilkalket acc.pumperør. Tag luftfilteret af, og se om den sprøjter fint, når motoren kører, og der giver gas. Evt. skal denne mængde måles, hvis man er i tvivl om der kommer for lidt.

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Forklaringen er at ventilerne, indsugningsrøret, osv. er for stort til motoren. Der kan gøres noget for at afhjælpe problemet. Men helt godt bliver det aldrig, når du nu har gjort "alt"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu har vi i min familie haft en 1303 med AB motor siden 1973, hvor bilen var ny. Den har aldrig gjort som du beskriver.

Den skal for det første køre med PICT31-3 karb og tilhørende strømfordeler. Så har tændingen været sat til ca 10 grader før top.

Den kører upåklageligt

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Prøv med benzin i stedet for gas :)

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det hjælper som regel at stille dem 10 grader før top.
VW-fabrikken har selv rodet en del med at få dem til at køre. Bla. skal man sørge for at forvarmningen i luftfilteret virker.
Så foreskriver de at man måske skal køre med en 5-10 større hoveddyse og justere avanceringen i fordeleren til at komme noget hurtigere. Det sidste er jo også grunden til at motoren godt kan lide at tænde 10 grader før top.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for svarne Det er en PICT 31-3 der sidder på .Skrev forkert. Acc pumperør virker fint der kommer en fin stråle.chokeren slår gradvist fra og spjældet står lodret når den er varm.Det er den rigtige strømfordeler.Tænding står fint.Det er når den er varm og chokeren er slået fra at hvis man bevæger "speederarmen",giver den en lille smule gas så dør den og slipper man så kommer den igen.Har prøvet med en anden karb. det er stort set det samme .Er selv udlært mekaniker,så jeg kan sgu ikke rigtig forstå det.
Det lyder mærkeligt.De plejer jo bare at køre...
nå men alternativ er jo at få en anden motor

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Virker avancering i strømfordeler. Du kan teste ved at tage slangen af og suge med dæksel af, så skulle du gerne kunne se pladen bevæge sig.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har den karburator to tomgangsdyser? Og er de evt. Byttet om?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er to tomgangsdysser de skulle sidde rigtigt. Vacumforstiller virker. Har skilt fordeler og renset svingklodser så det er fint rent. Måske skal jeg just fjederne så de slår ud lidt tidligere . Det kan næsten kun være tænding så, da jeg har prøvet med en anden karb magen til og det var det samme. Jeg må prøve igen:-) . Mange tak for svar

(permalink) fedtmule Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg havde samme problem på min motor og det vidste sig at være tænding der stod forkert men min havde også 1 vacum ved karburator og en ved fordeler rør så da jeg skiftede til vacum dåse med 2 udgange hjalp det helt vildt og så skulle strømfordeler stå på 0 og ikke 10 før top underlig motor men den gik fint til sidst :-)

img_0821.jpg

(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

2 vacum.Den ene går jo fra vacumdåse til studs på karburator.Ved fordeler rør mener du så den studs der sidder under karburatoren , som der sidder en slange på som går til luftfilter ? .Det er med det gamle jern luftfilter .

(permalink) fedtmule Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har lagt et billede ind af motoren det er noget nemmere har dog ikke et billede hvor den anden vacum dåse er på men har tegnet med rød så det måske giver dig en fornemmelse af hvordan det skulle sidde på den jeg havde

(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for det så er jeg med.ja jeg må jo prøve alle muligheder.
Men dejligt der er nogen herinde der kan hjælpe..

(permalink) fedtmule Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jamen jeg har skam også fået meget god hjælp her inde og du kunne jo prøve at ligge et billede ind her af din motor det har jeg gode erfaringer med :-)

(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja fedtmule jeg har lige læst om dine problemer i et indlæg for noget tid siden.Meget interssant. jeg prøver at lægge nogle billeder ind i morgen.:-)

dsc00310.jpg
dsc00309.jpg
dsc00308.jpg

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har oplevet det samme.. Jeg prøvede alt, og den havde stadig akselrations huller.. Til sidst tog jeg en pic 3o Karburator og satte på, og derefter kørte den PERFEKT.
Så du kunne overveje om du skulle prøve en pic 3o.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

"Hej.Er der nogen her inde der kan give en god forklaring.jeg har en 1300 ab motor (1302)som når den er varm og man giver gas så dør den og mangler trækkraft.Når den er kold acclerer den fint.Der er fin komppression,ventiler just,elektronisk tænding mont,rep.sæt i karburator (30-pict 3)Ny benzinpumpe.har så lige læst et gammelt indlæg om at pumpen skal sidde lodret når det er med dynamo .Kan det virkelig være sådan noget...
håber snart at finde ud af noget, har prøvet alt..
mvh Michael"

- Forvarmerør tilstoppet og eller uvirksomt pga for dårlig ekstraktor effekt i udstødning.
- Tændspole mister kraft når den blir varm (Billige Malaysia spoler eller en gammel slidt std.)
Acc pumpe gir for lidt / forkert.
- Rotor har for stor modstand.
- Det elektroniske modul "mangler" stel (ofte galt på de der røde sæt fra Texas)
- Vacum til indsugningsforvarme uvirksomt, eller måske slet ikke monteret.
- Indsugningsforvarme ikke monteret.
- Ir i hoveddyse.
30 Pict3éren fungerer som udgangspunkt ok. 4eren kan være en udfordring.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg prøvede sq en hel masse,, inkl elektronisk tænding med 14 forskellige justeringer.. Renovering af Kaburator.. Tændspole. Kabler..justerede akselrations pumpen 17 forskellige indstillinger .. Osv,, men stadigvæk gik den ikke rigtig.. Til sidst smed jeg lortet i jern kontaineren, og satte den pic 3o på, hvorefter den kørte perfekt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så kører den sgu perfekt...Satte en anden aksel i strømfordeleren hvor svingklodserne slår en anelse hurtigere ud.Satte en 30 PICT 2 karb. på.Havde et par ekstra hoveddyser liggene.Så jeg lavede hullet i hoveddysen en lillebitte smule større.
Som at få 10 hk mere :-)
Tak for hjælpen herinde gutter
Mvh Michael


Reply

You must log in to post.