Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Roadtrip t1 eller t2?

(permalink) flowerpower998 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hejsa.

Jeg har ikke meget forstand på forskellen mellem t1 og t2 rent motormæssigt osv.
Har altid drømt om en t1'er, og planerne er at jeg køber en t1 eller t2 bus når gymnasiet er færdigt, for derefter at kører op igennem europa.

Jeg vil derfor høre, hvilken en der vil klare en sådan tur bedst? vil en t1'er kunne gøre det ligeså godt som t2'eren og ved i hvad fordele/ulemper er ved dem begge?

mVWh hilsen amatøren til busser ;)

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er godt nok et bredt spørgsmål :)
Begge biler kan, uden problemer klare et par ture jorden rundt.
Det eneste det kommer an på, er standen på bilen når rejsen begynder.
Hvis du vælger T 1 ville jeg vælge en med en 15-1600 motor. Eller få lagt en i.
En 1200 kan klar turen. Men der er nogle færre hk i den og du skal arbejde en del med gearskifte får at følge trafikken.

Derudover sætte dig grundigt ind i de basale service opgaver, der er på sådan en gammel vogn.
Du skal lave service mere end en gang, hvis turen er meget lang.

Værktøjskasse og de mest normale reservedele. Er også en rigtig god ting at have med.
Gælder både T1 og 2

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069

Reply

You must log in to post.