Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp; nysamlet 1600 bliver varm på cyl4

Tags:
No tags yet.

(permalink) Enghoff Member
Skrev for 10 years siden | | | |

cylinder4 bliver meget varm efter kort tids kørsel og man kan høre ventilen klaprer/ floffer og gennem karburatoren.

as41 blok
ny std krumtap
c25 knast med nye løftere
1600 mahle plus kit
std 1600 mexico toppe.
nyt fordelerdrev og aksel
009 fordeler (kina model købt i hannover)
nye dobb. empi hpmx karburatorer

Har eftersøgt manifolde for falsk luft, byttet om på karburatorer, fejlsøgt på tænding uden resultat.

Har da jeg samlede blokken fået drejet fordeler drevet således cyl 1 tænder hvor cyl 3 normalt ville tænde.

har mistanke om den kina 009 fordeler og noget om cyl3 tænder tidligere. eller at jeg af en eller anden grund har fået lagt knast forkert i.

gode ideer, indspark til hvad jeg bør prøve eller løsning fra nogen som har prøvet lign - ønskes

PFT Lars

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvordan måler du at den bliver mere varm end de andre?
Har du husket ( glemme plader) imellem cylindre.?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kontroller ventilspillerummet. Det kan være at den står for stramt, eller at knasten er blevet flad ved indkøring.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Std tænder cylinder 3 tidligere for at modvirke at den bliver varm. Der er jo noget udsat med hensyn til varmen. Men nu har du jo lavet om på det?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad er komp. på motoren? Det kunne måske fortælle noget.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det med Kina fordeler der bytter rundt på cyl.1 og cyl.3, har jeg været ude for før... Det kan let fikses... Du banker bare stiften ud, der holder "bundstykket" af drevet på fordeleren, drejer den 180grader og så i med stiften igen, vupti... så er cyl.1 og 3 byttet....

Varmen kender jeg ikke noget til.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.