Så fik den gamle også hans veteranbil, dog ikke hans kadett c som han har drømt om længe, men den her må være spøjs nok. :
2014-06-09 17.59.57 by mati0921, on Flickr
Nu er vi mest inde i folkevognen fra en anden side af muren, så der kommer lige et par spørgsmål hen ad vejen.
2013-09-30 11.21.55 by mati0921, on Flickr
(min hverdagsbil. renoveret sidste sommer)
Min far er udannet mekaniker i firserne, men har kun skruet egne biler. Jeg selv er i lære som lastvognsmekaniker ved volvo i Aalborg, så lidt kan vi da skrue. :D
Når nu vi skal i gang kunne vi jo godt tænke os at tage den lidt i dele, evt. starte med undervognen, og tage karossen senere, da vi ikke har et ordentligt værksted pt. (kommer måske inden alt for længe)
Så hvor meget skal ud for at pille karossen af bunden? Kan motoren blive i, og hvor meget styretøj skal skilles ad? Alle skærme, interiør og anre store dele kommer af inden. Er der andet man skal være obs på når man løfter i karossen? :)
Hvordan med sprinkleranlægget? er sidder en beholder men reservehjulet er væk, og vi kan ikke finde nogen knap/pedal til det. hvor skal det være? :)
Det var det i første omgang, så kommer der nok mere efterhånden som vi kommer ned i det. :)
Der kommer flere billeder her over tid:https://www.flickr.com/photos/88562734@N07/with/10016482486/ (der er også billeder af trabant renovering. :)
My drive does not depend on four liters of coolant...