1960 cabriolet og andre der bliver ved med at sige at det er 60% af handelsprisen, det er det stadigvæk ikke. Det er 60% men MAX 60% af den oprindelige nypris. Det er altså forskel på 60% af en handelsværdi på 100.000kr og 60% af et køretøjs oprindelig pris på kr. 20.000kr - helt præcis 48.000kr i forsekel.
1960 cabriolet, du spørger hvor står det? Det er der jo svaret på tidligere i indlæg:
§ 10. For brugte køretøjer fastsættes den afgiftspligtige værdi til køretøjets almindelige pris indbefattet merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov. Den almindelige pris fastsættes efter salg til bruger her i landet i den stand, hvori køretøjet skal registreres.
Stk. 2. Den afgiftspligtige værdi kan ikke overstige køretøjets oprindelige pris som nyt. Er køretøjets pris som nyt ukendt, fastsættes prisen skønsmæssigt.
Som jeg læser det kan den afgiftspligtige værdi ikke overstige køretøjets nypris ( f. eks bobbel i 1963 ?), altså 60% af ...???..kr
Og hvorfor så mange der taler nedsættende om folk der ønsker at bruge veteranafgiften??? Har I læst hvorfor man har sat afgiften til 40%??? Det har man udfra at et myndighederne har besluttet at BRUGSVÆRDIEN er nedsat til 40%, hvilket jo i sig selv kan diskuteres om er rimeligt. Jeg får personlig kørt 3.000km om året og resten i min nye personbil , gennemsnitsdanskeren kører ca.17.000km pr. År, så i mit tilfælde (og mange andres) er brugsværdien nærmere 20% ifht normalkørselsmønster.. Hvorfor I al verden skulle jeg dog så betale fuld afgift? Når myndighederne SELV tilbyder denne ordning?
Der er en som skriver, uh jeg var smart og snyde skat!! Det har da intet med sagen at gøre? - næ jeg tog bare imod SKATS tilbud om reduceret brugsværdi - hvad f.... er der galt i det? Fordi at jeg så finder et par flotte Fuchs fælge, stiger brugsværdien så af det?
Så stop nu alt det hellige pis og politiske korrekte crap, med "bare betal" !!! Det er kreftedme SKAT selv der er kommet med tilbuddet om reduceret brugsværdi og deraf en veteranafgift!
At man så lokker folk i en fælde og bagefter udstede bøder og afgifter for 100tkr - pga et par fælge og fordi at reglerne er pisse uklare på området vedr. Extraudstyr/ombygning, det er sgu da kun noget man kunne forvente af et eller andet diktatorisk regime i bananrepuplik, det er så klamt!!