Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bedste moter til 60-80 hk

Tags:
No tags yet.

(permalink) Flemming J Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej..
jeg er jo ikke den klogste her på jorden mht. bobbler og motorer.
jeg har en 67 vw 1500. og kune godt tænke mig en lidt frisker motor ca 60-80 hk
men hvad for en skal man byggen den over?
tænker jeg vil gemme den orginale
nogle gode forslag??

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Flemming J

Jeg kører 1600 med dobbelt 34 ict weber karburator og syntes det er en fin opsætning. Godt træk og jævnt flow.

Hvis det blot er for et bedre bundtræk og friskere motor kan man starte med det. Det er dog ikke 80 hk man snarere 50-60 hk, men følelsen er til stede.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det er heller ikke et most at have 80 hk. men må godt føles sådan :-)
er det så en 1600 pumpe motor eller en nyere 1300 man skal bygge den over??

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

men du har en 1500 motor, og ønsker lidt mere sjov?

så er spørgsmålet vel ikke 1600 eller 1300 ? her er der vel nogle kloge hoveder herinde der må hjælpe lidt.. ikke den store forskel i standard træk..

spørgsmålet er vel hvad du kan putte på din 1500 motor uden at skulle bygge den fuldstændig om?

hvis du blot ønsker den bliver lidt mere frisk, og ikke vil lægge penge for en ny pumpe motor, knast, større stempler osv. osv..

en ny pumpe motor giver jo ikke 60-80 hk, det er næsten som du har i dag

Din 1500 er umiddelbart fin at bygge videre på, vil jeg tro - andre der har en mening?

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min pumpemotor kan bygges om til 1600 og er helt ny, kørt under 1 time

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

men Visti, det giver jo ikke flere HK i forhold til den 1500 Flemming allerede har..

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En 1500 vs. en 1600 motor er jo ikke den store forskel, og hvis du siger visti at den først skal bygges om til 1600 .. så er penge en smule spildt hvis du spørger mig..

pengen er bedre brugt på nogle bedre karbs eller lign. det får man da noget mere sjov ud af:-)

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Type 3 VW 1500 S har haft samme motor som du har bare med dobbelkarbs, ydelse var 54 heste,...det kunne være den billigste løsning til lidt flere heste, alt andet koster rigtig penge:-)

(permalink) stephan KL Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis jeg må komme med mine erfaringer.
Tror personligt du vil blive ked af at bytte til en 1600 i forhold til din egen 1500, synes faktisk en 1500 er friskere end en 1600 (det min erfaring).
Du ka jo montere noget noget 34 til 38 mm dobbelt karburatorer, og noget udstødning med tarmslyng.
Det ikke en billig ombygning det jo helt sikkert, koster hurtigt mellem 6000 og 8000 kr.

-------------------------------------------
Stephan K. Lundqvist 22756384
(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Pengene spildt. Hmmm samlede to 1600 motore med dobbelt 40 mm kadroner sidste år. Den ene en Stock 1600 longblock og den anden en pumpemotor som blev lavet om til 1600 med oliekanalerne som min. Pumpe motoren spillede bare så meget bedre, alt er nyt, ingen slør osv. Ang kraft nej en 1500 med lidt skarpere knast og et sæt dobbelt 34/36 mm kaburatore og en ordenlig udstødning er mindst lige så godt.

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ja jeg er nok lidt ude i at den gl 1500 måske ikke har det godt nok til at begynde at tune på den.. uden at jeg dog ved det med sikkerhed. jeg tror nemlig at det er den samme motor som den er født med.. men at bygge en pumpemotor om er det ikke kæmpe omgang? og hvad er en longblovk nu for noget?

(permalink) warp Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu spørg du efter den bedste motor med 60-80 heste og i den forbindelse bør en type 4 motor da også nævnes. Den har hestene standard og er den er noget af det mest holdbare du kan finde.
Mit forslag ville være en standard 1700/1800 standard type 4 konverteret til at passe i en type 1.
Hvad er dit budget? ...det er tit her mange motorprojekter strander.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 10 years siden | | | |

waep. det er jo altid det store spørgsmål..
men jeg tænker at man kan komme et stykke for 15,000 +-

(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo at bygge en pumpe inkludere at blokken bliver fræst op og nye cylindre mm.

Men udgangspunktet er nyt nyt nyt.

Vores gbot kan nemt klare opgaven.

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis

Reply

You must log in to post.