Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ombygning af 1300 til 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) LRQ Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Står for at skulle bygge en 1300 om til en 1600.
Spørgsmålet er om jeg skal vælge 1600 eller om der er en fordel i at vælge 1641 eller 1679 ccm istedet?
Motor skal køre med standard knast og to karburatorer.
Altså ingen jagt i effekt men en standard motor som kører godt og stabilt.

/Lars

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du ikke jagter effekt, så behold den som 1300:)
Hilsen Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) LRQ Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu var det ikke et spørgsmål om det skulle ske men hvad som skulle ske!

(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1641 og især 1679 har noooget tyndere cylindervægge, og er derfor lidt svagere. Men når det er sagt, så har der da kørt mange af dem.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1641 er der mange der kører med uden problemer og så måske den standart kaburator og manifold du spurte på tidligere.de kadroner du har skal du lige gennemgå og se om du kan få stumper til dem.det ser også godt ud med kadroner men kræver en del justering m.m.solex 40/44 var det ik nsu tt den kørte med dem

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) LRQ Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kadroner var nogle jeg havde mulighed for at købe, men hælder mere til at købe et helt nyt sæt istedet for.
Eller vælge og køre med standard karburator

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis man skal købe brugte karburatorer skal de være meget billige. Ellers ender man som regel med at bruge så mange penge på dem at man lige så godt kunne have købt nye.
Kadroner kræver lidt hjælp. Det seneste sæt jeg selv kørte med var så groft bearbejde at jeg måtte slibe hus og dæksel på en plade med vandslibepapir for at få dem tætte. Og den ene tilgangsstuds til svømmerhuset var utæt.
Accellerationspumperne virker som regel ikke og skal indstilles.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) LRQ Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er lige sådan jeg også har det med brugte karburatorer.
Så hellere ofre noget mere fra starten på nyt som virker.


Reply

You must log in to post.