Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Varmeproblem på busmotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har købt mig en bus, med enten en 1600 eller 1776, den kom med en oliesump fra gene berg som jeg har afmonteret for at få et træk på. Earlybay.

Info:
US bus, motor formentlig monteret i californien
Ingen termostat og kan ej hellere mærke noget man kan flytte på bag blæser hus (har de afmonteret indmaden?)

Jeg hentede den fra UK i 2 graders varme 1300km uden problemer, nu har jeg været ud og køre en tur på motorvejen i 25 graders varme og kom op på 115 grader på blokken målt med sådan en infarød fætter.

Spørgsmålet er kan det være den manglende oliesump der gør det? eller kan det være andet.

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

er det en pistollignene infarød måler du har brugt så husk at udstødningsrør er en del varemere og det er nok misvisene.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sumpen hjælper vel omkring 5-8 grader på olietemperaturen. Jeg kørte engang med en tunet 1600 med 2 stk eksterne oliekølere og ingen sump, og den kom aldrig over 85 grader. Og jeg kørte den hårdt. Jeg tror du skal kigge et andet sted, og noget andet er at busmotorere bliver varmere end hvis den sidder i en bobbel. Især en 1600 da den skal arbejde for at slæbe de ekstra kg/vindmodstanden.
P

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Må starte med at montere oliesump på igen. Og se om det kan være andet evt justering af karburator...

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej problemet må ligge et andet sted. De har kørt rundt i ørkenen i 40graders varme uden sump, så hvis den bliver for varm af 25gr., så ligger problemet et andet sted.

Check alle køreplader osv. er der, også glempladerne under cylinderne.

Hvad udstødning kører du med? Den må ikke være for lille, slet ikke hvis den måske er 1776cc

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Måske vi kan få et billede af motorrummet :-)?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tager billeder af motorrum når jeg kommer hjem.
Men glemmeplader er der, fint nyt blæk, gummi pakning omkring motor er ikke for ny. Standard karburator. Nye varmekasser. Standard bus udstødning.
Tror ikke det hele er sat sammen rigtigt (dyser/udstødning osv) til vinter må jeg skille den ad og se hvad det er for en motor og få blokken gjort mere tæt.
Den kørte meget meget fed det fik vi justeret ned...

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det i har justeret er sikkert bare på blandeskruen. Det har kun effekt når den står i tomgang og tøffer.

Ellers er det eks. hoveddysen og tomgangsdysen der skal skiftes.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.