Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Manifold/motor spørgsmål/problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej

Jeg har prøvet at kontrollere min tæthed af pakninger mellem manifold og karburatore med diselstart for at få en indikator om der var utætheder. Første gang ændrede omdrejningerne sig til at blive højre og bedre motorgang. Så skiftede jeg pakninger. Det hjalp men istedet for at give omdrejninger sænker omdrejningerne nu. Hvad kan det skyldes?

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du sprøjter det i karburatoren stiger eller falder den så? Hvis du så sprøjter det på samlinger og den gør det samme, er den utæt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når den er utæt så suger den luft ind uden om karburatoren, så får den for meget luft i forhold til benzin og går ujævnt, når du så sprøjter brandbart i hullet så får den mere luft og "benzin" hvilket svarer til at åbne gasspjældet lidt mere = flere omdr. Når den så bliver tæt går den "kun" på tomgangssystemet = lavere omdr. Måske der er nogen der har prøvet at justere sig ud af utætheden så den skal nok justeres ind igen nu du har lavet den tæt

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har ikke prøvet at sprøjte det direkte i karburatorene men uden på. På samlingerne mellem topstykke/manifold og samlingerne under manifold/karburator. Som jeg havde forstået det skulle det jo indikere utætheder ved at give motoren noget "brændstof" igennem en utæthed. Men når den så nu istedet kvæler den lidt på den ene karburator kan jeg ikke se hvad der sker.
Karburatorene er justereret ind efter ompakning. Det var egenligt ikke fordi den gik dårligt ville bare kontrolere dem for en godt ordens skyld :-)

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er sådan set ikke væsentligt om den stiger eller falder i omdrejninger. Hvis den ændrer omdrejninger, så er den utæt.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Super så har jeg noget at gå efter...
Så må det lige skilles ad igen :-)

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus

Reply

You must log in to post.