Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til strøm :)

(permalink) Mondberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej med jer :)

Jeg holdte her den anden dag i en kæmpe regnbyge i min Buggy..

Jeg kørte ind under et halvtag og ventede på at det holdte med at regne.
Jeg slukke med vilje ikke motoren, da den har haft startproblemer hele sommeren, alligevel gik den pludselig spontant ud og jeg kunne ikke starte den igen. (den reagerede slet ikke på nøglen, kun med enkelte klik i starteren.)
Det lykkedes mig og nogen barmhjertige samaritanere at skubbe kræ'et igang og jeg kunne køre de 30 km hjem.

Da jeg kom hjem og slukkede for bilen igen, så ville jeg lige prøve at dreje nøglen igen, med intet resultat, ikke engang et klik :(

Der kommer ikke lys i lygterne og der sker absolut intet i starteren.
Jeg kan ikke engang tænde for lyset på kontakten, og det plejer man at kunne.

Hvad tror i der kan være galt?

Jeg har kigget om det kunne være en sikring, men de er ikke sprunget.

(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/202866

jeg skiftede dynamo og laderelæ samt nye kul. Så var den fis slået. Ialt ca. 500,- og en erfaring rigere.

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Mondberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Lasse, men hvordan kan kul og laderelæ være skyld i at lamperne ikke lyser, selv når den står stille?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej det er helt klart en fejl i hovedforsyningen fra batteriet. Det er der du skal lede, men pas på, den del af nettet har normalt ikke sikringer.
På en Vw kommer strømmen fra batteriet og op til lyskontakten hvor kabelskoens stik er dobbelt og strømmen går videre til en sikring. Når du heller ikke kan tænde lyset kunne fejlen ligge der.
Men det kræver jo at din bil er opbygget som en Vw.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Stelforbindelse fra gearkassen, er den ok?

(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den lader vel ikke, og batteriet bliver drænet.
Oplad batteriet, og start motoren. Mål så med et voltmeter mellem polerne på batteriet, i tomgang og med alt lys osv. tændt. Spændingen skal gerne over 13,5 volt. Hvis ikke, skal du have repareret/udskiftet generator eller dynamo.
Hvis den lader fint, så er det sikkert batteriet der er blevet dårligt.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Mondberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har lokaliseret fejlen til at ligge i selve tændingslåsen :)

pillede den fra og satte hurtigt ledningerne sammen, så slog starteren igang :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jamen så er du jo hurtigt ude at køre igen :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.