Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorhjælp søges - sætter ud!

(permalink) Glarbo-lux Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vi har endelig fået vores camper fra 69 synet og har kørt de første 500 km i den. Motoren har der ikke været gjort noget ved udover olieskift og slanger og småting. Der har ikke været åbnet for noget. (bilen har stået stille i 25-30 år) Og NU kommer spørgsmålet - Hvad kan det være der gør at bilen "sætter ud" når den er kold? Nå først den når driftstemperatur kører den godt. (Har dog "sat ud" et par gange driftsvarm, men kun et enkelt lille hop eller 2 - og det har kun været ved omkring 70-80 km i timen ved let frigang ned af bakke) Er der nogen der har prøvet noget lign. Og er der evt. noget jeg selv kan "rense" eller tilse? Jeg er IKKE mekanikker...;O)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det typiske er slidte eller snavsede platiner . På din er de nok rustne :-)
Prøve at rense dem med et stykke tykt papir vædet i benzin eller kontaktrens. Ikke noget med at bruge sandpapir. Og sørg så for at de åbner ca. 0,4mm.
Men det er lidt op ad bakke hvis du ikke ved hvad jeg ævler om.
Sådan en motor trænger til nye tændkabler, hætter og tændrør og platiner og ventiljustering.
Det kan også være chokeren der ikke gør det den skal og derfor går det væk efterhånden som den "slår fra"
Rep.sæt og gennemgang af karburatoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ser ud om som om du er fra Ry.

Get back on track ligger i Lystrup, 60226024 og kan sikkert hjælpe med at lave service på din bil.

Ellers ring til Bent, Kit og buggy, så skal han nok hjælpe med at sætte dig i kontakt med nogen der kan hjælpe.

Og hvis du selv har mod på det er det bare at følge Franks anvisninger

(permalink) Brian S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil også foreslå service, inden det får konsekvenser for din motor. Hvis det er rigtig forstået, at kun olie og lidt slanger er blevet skiftet de sidste 25 år?

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Glarbo-lux Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for de gode tilbagemeldinger. Bilen er sendt på værkstedet hvor den blev gjort klar til syn. Har dog fået forkert fat i omfanget af klargøringen af motoren. Den HAR fået skiftet platiner og tændrør (dog ikke tændrørskabler) og har også fået renset karburatoren. Mekanikeren tænker det er snavs i karburatoren (igen - pga snavs fra tanken) eller automatchokeren der ikke virker som den skal. Glæder mig til at få den tilbage på mandag ;O)

(permalink) Glarbo-lux Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Aarrrrggghhh...har nu lige fået bilen hjem fra værkstedet. Den havde brændt platinerne af! Kondensatoren var måske og ved at stå af men de mener den virker (er den til at skaffe, sådan én?). Men nu hakker den helt vildt når man giver den mere gas end den kan ta...
Samtidig har venstre bagbremse sat sig fast. Har haft det hele adskilt - kaliberen går meget trægt tilbage. Kan jeg overhovedet selv gøre noget her. Har haft hjælp af en nabo til at træde på bremsen hvorefter jeg samler kaliberen igen med en stor rørtang (hjælper denne øvelse egentlig noget?)...ØV og vi skulle gerne på ferie i den :O(

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror du ikke du skal finde en anden bil at køre på ferie i og så få din hobbybil bragt i orden efter ferien.
Det er vel ikke bare omdrejningsbegrænseren du render ind i? Sådan en havde Vw nemlig sat i for at forhindre visse i at give motoren mere gas end den kan tage :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

kaliber bagi på en 69 camper???

mener du ikke hjulcylinder, og ja de kan købes nye ved bl.a kit og buggy.

mht tænding, kan du også få alt nyt. Men overvej at opgradere til elektronisk tænding, koster ikke alverden og er meget mere driftsstabil.

Frank har en pointe i at der kan sidde en omdrejnings begrænser i fordeleren. Det er selve rotoren, den har en sjov udformning. Sad tit i busser, såvidt jeg ved

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bremser der hænger på en gammel bil kan tit være bremseslangerne der danner en prop indeni. Men nu går jeg ud fra at du har skiftet bremseslangerne på så gammel en bil når du vil køre på ferie i den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

RY ?
Ry Automester. Få fat i Enggård. Han har da set en gammel VW før. (Hvis ellers ikke han er på ferie da.)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Glarbo-lux Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank_Andersen - Det var dog et negativt syn på det at have en hobbybil! Det er jo netop ferie vi har købt den til. Vi har jo ikke ligefrem tænkt os at køre til Italien som det første, men det er da bedst hvis bremser og motor er i orden selvom ferieruten er af den korte slags. Til gengæld tror jeg du har ret mht. en prop i bremseslangerne. Siden sidst har jeg haft skilt bremsen ad og skiftevis trykket på bremsen (så HJULCYLINDEREN udvider sig - du har fuldkommen ret Henrik Harder, still learning ;O)) og bagefter trykket den sammen med en stor rørtang - ca. 30 gange!! Og det hjalp. Hænger ikke mere. I samme ombæring fandt jeg ud at hvordan man justerer bremserne ;O)
Mht. motoren har jeg fået det råd at hælde en liter karburatorvæske i tanken. Lyder det helt skævt?
Lyder som en god ide Henrik Harder mht. en opgraduering til elektrisk tænding, men én ting (og regning) af gangen. Nu er bilen synet og blevet et rullende projekt. En omlakering og opgradering af motoren med lidt flere "hypper" er bestemt på ønskelisten. Samtidig vil jeg gerne beholde den så original som muligt...hmmm what to do??

Er den der omdrejningsbegrænser én man kan pille af, eller skal den bare justeres?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej den kører man med. Den forhindrer at motoren kommer op på omdr. hvor den alligevel ikke laver mere.
Når man så evt. tuner motoren køber man en beregnet til et højere omdr-tal.
Jeg er da ked af at du mener det er en negativ holdning at man skal skifte dårlige dele på en gammel bil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Glarbo-lux Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank - det var din kommentar om at finde en anden bil til ferien jeg fandt negativ. Det andet er vi helt enige om ;0) køretøjet skal være i orden!


Reply

You must log in to post.