Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motering af ny dynamo på en 1200, vejledning søges

(permalink) Snowdog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hey alle, jeg får en ny dynamo idag til min 1200 så jeg vil hører om der er en der vil fortælle mig om proceduren og om hvor jeg skal afmontere for at få den gamle dynamo af... evt gerne nogle billeder også hvis der nogen der ligger inde med det :)

god weekend

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kilerem, ledninger, spændebånd, og den store mødtrik på blæsrhjulet skal afmonteres sidder bag på blæser huset.

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvordan kommer jeg til den store møtrik på blæsehuset? men takker

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Topnøgle med en passende forlænger da der ikke er for meget plads jeg kunne få min hånd derom.

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ellers ring det er nemmere at forklare nr står i bunden

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Af med kileremmen og brug så de to flade sider på den indvendige del af remskiven som modhold med en stor skiftenøgle. Løsn møtrikken i midten af blæserhjulet mens spændebåndet holder på dynamoen.
Tag blæserhjulet af og lad det sidde i blæserhuset.
Tag de fire bolte til bagskjoldet og spændebåndet osv.
Sørg for at samle det ordentligt med blæseren, og skiver mv. inde på bagsiden og spænde 6kgm. Ellers går det løst og bliver ødelagt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sådan helt rigtigt :-)

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

når den så bliver sat i, er der så ikke noget med at man skal magnetisere den? eller kører den bare når den først er monteret?

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville nok magnetisere den før jeg monterede den. Har du købt en ny regulator, ellers gør det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

okay bare i orden tak :) jeg har ny liggende

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

okay bare i orden tak :) jeg har ny liggende

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja der dukker jo nye begreber op , i ny og næ , så for os der ikke er med , hvad er dette med og magnetisere ???

Thomas.

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sådan som jeg har forstået det så er dynamoen en elektromagnet og den kan ikke lave strøm før at man har givet den lidt strøm (altså magnetiseret den)

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Dynamoers magneter er elektromagneter der "gemmer" på noget magnetisme. Det hedder remanens. Hvis de ligger i lang tid eller får et hårdt slag kan remanensen forsvinde. Så skal man magnetisere dem igen.
Man kan måle remanensen ved at starte motoren og måle på D+ og stel UDEN nogen ledninger på. Så skal den give et par volt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.