Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tændingsproblemmer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Flemming J Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hej gutter :-)

jeg har lige sat eletronisk tænding model.powerspak k6.
og det var jo meget nemt. nu vil den så ikke rigtig starte..
prøvet at stille tænding med prøvelampe.. det kan man så heller ikke.
prøvet så med et multimeter. det er heller ikke en løsning.u kan jeg dog med møj og besvær få liv i den og den kører sådan ok.
skal det være så svært at stille tænding eller er det bare noget lort jeg har købt?
jeg har jo ikke nogle pistol ellers var den blevet brugt :-)
så det kan jo være jeg skal ud på lånemarkedet
men hvad siger i til det?
jeg har heller ikke det sorte bælte i vw endnu

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige luret på hvad det er for noget på nettet. Kan du ikke sætte prøvelampe på minus ledning til tændspolen.

Det kan man på ignitor og Mallory. Har selv gjort det flere gange.

Modulet kan jo ikke lave tænding hele tiden...l

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 9 years siden | | | |

henrik..
jeg gjorde det bare med en pærer. der skete ikke en dyt.. meget mærkeligt..

jeg havde et multimeter på og den viste 5.95 volt hele tiden.(det er en 6 volt bil)
og når jeg drejer strømfordeler klipser den hurtigt til ca 4 volt. hmmm

(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Som Henrik også skriver, så sætter du bare multimeter på "minus" fra spolen (med ledning afmonteret fra tændspole), og så drejer du bare nøglen til tænding og stiller så din tænding.
Så vil dit multimeter jo så gå fra 6v til 0v, og det er der du stiller din tænding.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hov... (med ledning afmonteret fra tændspole) er det der det går galt??
og hvad er det for en ledning??

(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ledningen der giver signal til spolen selvklart. Gætter på den er sort.

Altså ledningen du skal måle på er den samme som du skal afmontere på tændspolen. Er du med på hvad jeg mener?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja det tror jeg .. det er + 15 og en - 1
klemme 15 er konstant strøm så det må klemme 1 sort ledning. som jeg forstå det.
jeg kan jo godt se at hvis jeg bare prøvelampe på uden at fjerne den sorte ledning
vil den aligevel lyse da der lidt strøm i spolen.. ikk??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du skal da være sikker på hvad du laver ellers brænder du da noget af.
På en bil med platiner er der plus til 15 på spolen og så afbryder platinerne stel til spolens minus.
Dit elektronik skal gøre det samme. Ellers virker spolen ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.