Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzin tryks regulator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvem forhandler lavtryks benzin regulator?
Synes de fleste der er justerer 1-6 bar og op og det er jo lidt for groft hvis man sigter efter 2psi :-)

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) hansy Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har en helt ny m holder kan ses på min annonce i dba vh hansy

-------------------------------------------
tlf 9161-9161 vw 4ever....
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

..

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvorfor vil du have en regulator på?
Hvis du kører med original pumpe er det selvfølgelig unødvendigt,, og hvis du kører med elektronisk pumpe, så er det også unødvendigt, hvis pumpen er rigtig.?
Den lille runde 12v pumpe csp sælger, den er super god., Den er roterende, i stedet for stempel pumpe, som man af de andre.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kadroner er mest glade for 1.75 max 2psi står der de fleste steder, derfor :-)

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Pjat. Start du bare den op uden bekymringer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja jeg ville nok heller ikke sætte en regulator på.
Jeg mener at Bent har en lille regulator man kan sætte efter pumpen. Den kan reguleres fra 1 til 5.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

1-5 er ikke bar... Det er bare 5 trin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så kan man vel måle det på en manometer og indstille. Men når det står på næsten alle forums og kaddieshack i USA som roder med dem til daglig så må der være noget om snakken.

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis man vil læse om problemer, ja så er internettet et godt sted ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis den så står og pøser for meget benzin ind i svømmehuset når du har fået liv i motoren, og den derved drukner. Så ville jeg da kigge på om ikke den hellere skulle have 2 bedre nåleventiler, istedet for bare at regulere benzintrykket ned :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 9 years siden | | | |

På min 2L med 45 Dells, der kører jeg med Carter pumpen fra CB (rotation) og en Filterking regulator.
Regulatoren var en min karburator og rullefelt guru satte på, Carter pumpen gav åbenbart for meget tryk(selvom den er berømt for sit lave tryk). Mener regulatoren er sat til 0,18 bar.
Det kører hvertfald fint, 5000 km lige rullet i Juli.

På min 1776 med Kadrons kører jeg bare med std mekanisk pumpe, og det har altså kørt fint.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Vi har en i klubben som købte den elektroniske fra biltema som skulle levere 0,10 bar men den leverer 0,25 bar det var lige nok til hans kadroner ikke kørte ordentligt, så der hjalp det med en trykregulator.
Jeg kører også mekaninsk men der nok forskel på pumpe (nyt/gammel) og om pinden er lidt slidt, man kan jo justere tryk ved at slibe på den eller proppe flere pakninger imellem, jeg sætter en regulator på med manometer så regner ikke med at jeg skal bøvle med for højt tryk.
I know man kunne jo bare proppe den i og så håbe den kører, men det startede jo med at jeg skulle finde ud af hvad varmeproblemet skyldtes i min motor men endte jo med en lettere renovering af den og så kunne man ligeså godt komme kadroner på når man nu var i gang ;D
P.S. Har aldrig rodet med motor før så alt var næsten nyt...

Disse sider beskriver lidt omkring problematikken. Kadroner har vidst en svømmer som ikke kan klare mosten ved for højt tryk, så løber det over.
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=18&t=44088 ellers http://www.kaddieshack.com/ og http://www.lowbugget.com/help_section.html

img_4124.jpg
img_4023.jpg
img_4114.jpg

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com

Reply

You must log in to post.