Tak for de konstruktive bemærkninger. Umiddelbart har jeg fået en del seriøse henvendelser, men primært udenfor DK. Intet er dog endeligt endnu, og vil derfor lige komme med et par bemærkninger.
Generelt (når vi snakker Ghia´s) er der langt mellem convertibles – og især når man også tager standen i betragtning. Og det er meget omkostningstungt at skulle rette op på en dårlig Ghia karosse.
Men man kan da sagtens finde en kørende Ghia convertible til en lavere pris, men at finde en med en tilsvarende karosse bliver svært. Og ja, det er da kun muligheden for (måske) at omsætte bilen til noget valuta, at jeg har valgt at sætte den til salg. Hvis jeg vandt i lotto ville den ikke forlade min garage...
Og selv i californien er fejlfrie karrosserier ikke en selvfølge! I januar var jeg i Los Angeles, hvor jeg bl.a. besøgte Lenny Coop (West Coast Classic restauration). Her så jeg hans body shop mv. Fortalte om karrosseristanden på min. Han sagde at der var langt mellem de super fine biler. De fleste har gennemgået en karrosseri renovering – også der. Billedet er fra hans værksted, hvor de var ifærd med at lave en Ghia klar til lakering.
Så det er rimeligt at sige:
En klassisk Ghia convertible, med en (næsten) usvejst karosse, er ikke noget man ser hver dag.