Masser af erfaring. :)
Nå, glimrende lift til bobbel, når vi snakker mekanisk arbejde. Du kan komme til alle hjul incl. ophæng, motor og gear. Har lige haft konens 1303 hængt op og svejst rammehoved i den ene ende, inden jeg monterede træk i den anden. Der hvor det kommer til at knibe, er rust i bundfilet'erne, der er det ikke nemt at kommet til. Varmekanaler kan dog klares på liften.
Minus1: Pas på med modellen af lift, den model jeg har, kræver ved nogle biler at man enten står to mand og løfter bilen på liften, eller lægger to "ramper" ud under hjul for at hæve vognen, inden den kan gå over. Vælg den "lave" model for at undgå dette. (Det er udløseren af sikkerhedsdimsen der er problemet)
Minus2: Jeg er så heldig at jeg kun har 13 Amp i værkstedet (kablerne er ikke kraftige nok til at jeg tør sende 16 Amp igennem, (gammel ladebygning fra 98, altså 1898).).
Derfor er jeg i den heldige situation at mine sikringer ikke bliver ret gamle, eftersom jeg jævnligt bruger min lift og derfor skal bruge nye 13 Amp sikringer, for at få nogle af vognene fra gulvet. (som regel kan 2 sikringer gøre det, for at liften kommer i top position, hvis den ikke bare står og knurre af mig, indtil man hjælper liften med at løfte, ved at bruge en donkraft.)
En Bobbel klarer den fint på 13 Amp, Avensis eller Carina E kræver åbenbart 16 Amp.
Bonus: Jeg har lavet en træplade der passer på liften, så nu har jeg et hæve/sænke bord, der klare alt fra en starter, til hele bilen. Den er genial når der skal laves MC eller plænetraktor.
MVH Royce