Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie fra krumtapsudluftning...

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej... Jeg har en 912 68 med modifiseret motor
1800 ccm og skarpere knaster... Men når den bilver kørt hårdt 6000 rmp plus
Kviterer den med et skud olie i hele motorrummet jeg har indtil videre kørt med et filter på selve olie tanken. Men er jeg nødt til at montere en catch tank eller er der andre måder at afvikle dette på... Det skal siges at problenet nok er blevet marginalt værre efter jeg har monteret en udstødning som har lidt mere gennemgang ind den forrige...

På forhånd tak for svar. Jesper.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er det en type1 motor du har monteret i din 912'er? Eller er det den org. motor der er bygget til 1800cc? Normalvis bygges de bare til 1720cc, mig bekendt findes der ikke noget 1800cc kit, så er man nok ude i at bygge noget VW cylinder over på... STORT arbejde.

Har du den org. oliepåfyldning og slanger på? For så kan jeg da ikke se at det skulle give nogle problemer. Måske du kører rundt med en motor med ødelagte cylindre, stempler og/eller ringe? Så vil der komme ekstra tryk i krumtaphuset, men vildt at den ligefrem skyder det ud på den måde.
Det er i hvert fald ikke et sundhedstegn! :-(. Eller noget er monteret forkert. Er der fint hul gennem alle åndeslanger? Nogle gange kan de blive fyldt med oliemayonaise, eller bare gammelt støv, skidt og olie.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej. Det er en original motor.. Tidligere ejer har fået bygget motoren op så jeg har ikke korrekte data på den.. Men det er sansynligtvis det cylinder kit der er tale om... Motoren kører ellers fint der er kompression på alle cylindre og problemet opstår kun når den ringes ud... Jeg kan køre den fint også med høje omdrejninger uden problemet opstår..

(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kører for øvrigt med freeflow oliefilter.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej .læs franks indlæg .måske er løsningen der.mvh poul

http://vwnettet.dk/topic/159640

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.