Hvad skal man kører med af udstødning på sådan en Svend..?
Den er bygget som en slider der kører med lave omdrejninger og kadroner.
Mvh. Brian
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
Hvad skal man kører med af udstødning på sådan en Svend..?
Den er bygget som en slider der kører med lave omdrejninger og kadroner.
Mvh. Brian
Denne, men i bus versionen:
http://www.ahnendorp.com/VW-Kaefer-Typ-1-Motorenteile-und-Bearbeitungen/Auspuffanlagen-51/Ahnendorp-Customsport-VW-Kaefer-Typ-1-Auspuff-1.html?XTCsid=nahkhsd6fc8cn80mt1lt73bgt4
Markant bedre lyd (mindre) end den ellers så populære Vintage Speed, som jeg egentlig er lidt træt af... Generelt lidt bedre moment fra 2800 & op.
T
fed udstødning, tror det bliver afløser til min tri mill bulder potte.
Har du hørt den live, Torben, eller det går jeg næsten udfra
Ja den ser sku lækker ud..
Ja, var på besøg hos dem undervejs sydover i sommerferien. Hørte den "på rullen" på en 1835 bus motor m. små 100 hk og solide 160 NM moment. Og var positivt overrasket over både momentkurve og mængden af det, og ikke mindst lydniveauet. Den er fuld på højde med "min" som TT lavede for mig. Tror faktisk endda den larmer mindre. (Princippet er osse grundlæggende det samme, men layoutet er lidt anderledes, hvilket giver lidt mere plads i potten til lyddæmpning. Og det er stadig en 3 kammer potte.)
På bus versionen er der en valgmulighed for en indsats i afgangsrøret, hvis man vil have endnu mere vræl pillet af den.
T
Tjaa, du siger det jo selv. - Empi,.... Hmmmm. Den til højre er nu fin nok, når bare den får en bedre potte. Det er jo osse en kopi af en Thunderbird. Men den er jo til type 4 motor. Den til venstre er kun til at kaste efter en gal hund. Total fejlkonstrueret.
T
Hvad mener du der er galt med potten på den til højre?
Jeg tænkte den til venstre larmede mindre pga der er 2 potter!
Jeg skal nemlig selv bruge en potte til min type 4 motor. Med gider ikke rigtig en rustfri. Da det larmer en del mere, og bussen skal kun køre om sommeren.
Jeg har sådan en til højre du kan prøve Christian..:)
Den kørte jeg med på min 2 liters inden jeg satte vintage speed på, og den larmede ikke mere. Lyden var bare lidt dybere og med en klang...:)
Alt over 85-90 hk, og den begynder at bremse vildt.(for højt modtryk)
Rustfri behøver ikke larme, det er et spørgsmål om valg ag dæmpertype. Men det er så korrekt, at de fleste af købesystemerne har de "forkerte" potter, hvis max dæmpning er målet. Et par "simple" små ændringer kan dog ofte gøre en stor forskel.
Vintage potterne er OK til mildere motorer. Men som tiden går, og man bliver mere bekendt med dem, og får prøvet dem af på rullefelt i forskellige opsætninger, bliver de mindre interessant for mig til alt andet en std og lige over. Til std og lidt mere er de ganske OK for såvidt. De er svejst flot og pænt blanke, og det sælger.
Vintagespeed. http://holmsgarage.com/product-category/exhaust/
Motoren er bygget til lave omdrejninger med godt moment. Ved ikke præcist hvad der er i, men der er ordnet toppe og den har større ventiler, andet knast og single monteret carburator. Den yder ca. 65 Hk lige nu med standard udstødning, jeg sætter et par 40 mm kadroner på og skal så finde noget udstødning som passer dertil.
Men er en empi udstødning god nok til en type 4 med ca 100hk
Empi er jo noget billigere end en vintage.
Jeg har nu kørt med den type udstødning som Farmer sælger, i 3 år på en 1914 og jeg tror ikke du finder noget bedrer, den larmer ikke for meget og du kan mærke på motoren at det hele bare kører, det kan godt være den er lidt dyr i indkøb men til gengæld skal du aldrig mere tænke på at købe ny udstødning.
ses-auto
Har i link til dem farmer salger?
Er det ikke det øverst..?
Var du tilfreds med din vintage, brian?
Ja den fungerede perfekt, syntes måske at der var lidt mere optræk med tarmslyngen. Men jeg kørte jo os standard.
You must log in to post.