Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1600 type 1 med Kadroner skyder?

Tags:
No tags yet.

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har en 1600 type 1 med 2 nye kadroner, som jeg har justeret som jeg kan finde ud af. Blanding, tomgang og balance mellem karburatorene.
Der er nye tændrør, kabler samt elektronisk tænding (har også prøvet med platiner og samme fejl.
Den "skyder" fra karburator når der køres i den. og den "trækker" ikke godt nok.
Tænding og ventiler og checket ok.
Men synes jeg kan huske noget om benzin tryk?
Eller andre input ønskes gerne.
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der snavs i benzinen? Er der nok flow på benzinen?

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror ikke der er snavs i benzinen, har kørt ok tidligere.
Men flow nok, mener du tryk på benzinen fra pumpe?
Det er en standard mekanisk pumpe.

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tænding var mit problem da den gjorde det samme

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mikkel jeg har checket og justeret tænding, både med fordeler med platiner og nu med elektronisk tænding. Har også checket avancering, og er også ok.

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 10 years siden | | | |

falsk luft eller måske for mager blanding?

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har lige haft tændrør af nu, de var helt sodet til.

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har haft lidt samme bøvl med min. det er en 1600 med kardroner og enkelt portede toppe. den var utæt hvor manifold blev spændt på topstykket , måtte have 3 forsøg inden den blev tæt , og det var med kobber pakninger , dem i alu kunne jeg ikke få tætte. har også hørt lidt om at accelrations pumperne kan drille , altså give for meget.jeg kører med den originalt monterede benzin pumpe på min , det virker perfekt.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 10 years siden | | | |

4 nye tændrør, efterspændt begge karburatore, som virkede løse i øverste sæt skruer. Og har nu kørt 30 km uden problemer :-)
Så har nok været falsk luft ved pakningerne

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Frosty, har læst et sted at de mekaniske pumper yder et tryk på 0,33 bar,hvilket er 4,7 psi - hvilket er for højt et tryk til kadroner. De skal helst køre med et tryk på 1,75 psi, så jeg ville købe en benzintryksregulator og få den indstillet til det nævnte tryk, for at undgå problemer fremover. Jeg har haft akkurat de samme problmer som du beskriver med tilsodede tændrør og bilen "skød":-)


Reply

You must log in to post.