Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gode råd til opbygning af motor.

(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej alle

Jeg går med tanker om at gå i gang med at bygge lidt motor her til vinter.

Målet er at ramme ca. 150 hk som der skal puttes i enten en kit-car eller en type 1.

Bilen skal primært være en by-bil/ringvejs fræser og må gerne være lidt kvik henover lyskrydset.

Jeg har indtil videre samlet en blok, som der er boret op til 94 mm cylinder.

Udover det har jeg et sæt Mahle stempler/cylinder, som der er beregnet til langt slag og nogle toppe der skal bearbejdes og bores op.

Jeg har to knaster liggende på hylden, men aner intet om hvad der er godt at bruge til at nå til målet.

Knast 1: Web 251 med et sæt CB løftere til.
Knast 2: Engle W 120

Hvilken type krumtap ville passe godt til en af de ovenstående muligheder og er der andre ting, som jeg bør være opmærksom på ? :-)

På forhånd tak for en stak gode input !

-Mads

20141018_150042_hdr.jpg
20141018_150334_hdr.jpg

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

251éren er vist liiige en tand for hidsig til sådan een.
W120éren er relativ mild, men kan godt yde pænt , hvis den bliver timet rigtigt. Så den ville jeg vælge af de to, sammen med feks 78 eller 82mm slag (2165/2275) Gode toppe etc. Så er 150 hk absolut indenfor rækkevidde.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Farmer: Ja, den der 251'er kom fra MKM's motor med 200 heste eller noget i den dur. Så liv i den er der nok. Men burde jeg så ikke bytte de to på lageret ud med noget der er lidt mere liv i end W120'eren ?

Men hvilken type/fabrikat bør jeg så vælge af krumtap ?

Og tak for input !

-Mads

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mads, hvor mange penge forventer du at bruge på dette lille motorprojekt..... 40-45k?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Karsten: Det der skal til :-)

Hvorfor ?

-Mads

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er bare fordi, at det kommer bag på mange, at sådan en motor løber op....men som du selv siger... Det der skal til.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ellers er der jo det billige stabile alternativ til en kitcar. http://vwnettet.dk/topic/208071#post-835815

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Joo, men nu bad du jo om en mening på dem du har.
Web 86b til 1,4 vipper er en af mine favorit knastaksler. Hvis det gerne må forblive std vipper er Engle W125 faktisk en fin knast. Personligt synes jeg den generelt fungerer bedre end W130. Web 121/125 er osse en dejlig sag.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Får du behov for at få boret toppe, skiftet ventilstyr, slebet ventiler, fræst sæder osv osv kan vi hjælpe. http://www.gbot.dk

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk

Reply

You must log in to post.