Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 og oprejst køl - Køleblik i motorrum?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lige et spørgsmål til type 4 folkene.

Jeg mangler køleblik rundt om min type 4 motor. Umiddelbart sælger CSP motorblikket som ligger bag motoren - men hvad bruger man foran svinghjulet og ved manifolderne? Fabrikere man selv?

Type 4 store i USA sælger alu-plader som er laser skåret, men de vil alene have 192$ bare for fragten, så det er ikke så relevant.

engine tin.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du tager udgangspunkt i et køleblik fra en en type1 motor, så har du et ok udgangspunkt for at skære det til og bygge om så det passer. Det gjorde jeg selv på min gamle type4. Der går lidt tid med det, men tror ikke du kan købe noget færdigt, der bare kommer nogenlunde i nærheden af det resultat man selv kan opnå.
Gælder både for og bag motor. Siderne er "bare" et stykke byg selv plade.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har på begge mine kun kørt med pladen ved remhjulet.

Det helt optimale er som Rasser skriver

(permalink) duck Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg har tænkt mig at bruge brandtæppe og nitte en liste der så holder det i motorrummet og på motor

kan give sig og er varme sikkert , men om det holder må tiden vise

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå ja .eller måske et stykke oksehud

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Cool løsning Andy :O)

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

All steel :-)

forreste plade fra en 30hk - også ombygget.

img_20140217_155922.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har du ikke noget gammelt Porsche blik du kan tilrette?
jeg har selv klippet og svejst mit fra en alm. bagplade, så det er helt tæt bagi. Og ved remhjul skar jeg en plade til og svejsede på det aftagelige bagstykke. Så det er om at finde noget pap til skabelon.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der kommer masser af kold køleluft op hvis man ikke kører med pladen over koblingshuset. Men også en del snavs. Måske ikke så stort et problem på en sommerbil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan fornemme jeg selv skal igang - igen...

Den med brandtæppet var måske en mulighed. Jeg har før tænkt man kunne lægge brandsikkert gummi omkring motoren, men i sidste ende ser køleblik bare det bedre ud.
Jeg havde håbet på der var en som lå inde med en skabelon man kunne bruge som udgangspunkt.

Det ender nok med en bagplade fra CSP og så ellers bygge op efter den.

@Frank: Har du målt temperaturer før/efter monteringen af pladen over koblingshuset?

Normaltvis ville jeg bygge op som frabrikken lavede type 1 køl, men da jeg kører uden doghouse, kunne det godt være man skulle se om der var en forskel i temperaturen før og efter montering af pladen over koblingshuset.

csp conversion.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej. Men man kan se forskel hvis man borer huller i pladen og i gamle dage kørte vi uden. Der havde jeg aldrig temp. problemer. Det har jeg først fået efter jeg lukkede motorrummet efter alle kunstens regler.
På min næste type4 motor vil jeg køre uden pladen over koblingshuset.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.