Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor fra t3 til buggy?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nogen der ved om en 2.0 luftkølet fra en t3 er velegnet til buggyprojekt? Den sælges med gearkasse, er den ligeledes relevant til buggy?

Eller er proportionerne forkerte i denne opsætning? Den er fra 81

Mvh jesper

(permalink) duck Member
Skrev for 10 years siden | | | |

gearkasse har nok sideskift - nogle af de tidlige kan bygges om til næseskift som du skal bruge.

ellers er det da set før at man bruger type4 i en buggy

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 10 years siden | | | |

men ellers kan du enten skifte svinghjul og eller file ud i gearkasse for at svinghjul kan være der i din gamle type1 gearkasse -- husk nåleleje

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er det da en type 4 der ligget i en t3? Som jeg læser det, har den kun 69 hk, og har en 2 liters type 4 ikke omkring de 80?

(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har haft en fin type 4 i min buggy, både bil og motor er til salg.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En 2L type4 bør yde 100HK. Men det lykkedes VW at sænke kompressionen, sætte små ventiler i og sætte en forkert knastaksel i og til sidst stille den forkert i tændingen. Så det eneste den er rigtigt god til er at bruge benzin. Den motor brugte de så i type2. Som du kalder T3.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Joooo, split, men også en dyr motor:-). Men fed er den, no doubt

(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank, denne motor der er til salg, ligger i en t3, altså bus/kassevogn fra 81. Og når jeg søger hist og her, står de til 69 hk, og ville helst ramme 80 hk, eller derover. Og gerne stabile hk, altså en motor som holder, og ikke skal justeres hele tiden.

(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej det er den billigste som er til salg i øjeblikket.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

80 stabile HK kan du næsten hente i en std. 1600 motor med to karb. og en 4i1 udstødning.
Ellers er der 150 billige HK her:http://vwnettet.dk/topic/208071

Men jeg kan da også se flere motorer til salg. Som sagt vil en 70HK type2 motor ikke være mit første valg. De er som regel totalt opslidte grænsende til det ødelagte når man skiller dem ad.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

What Frank said. Det er sansynligvis ikke et godt udgangspunkt, medmindre du har en sikker dokumentation for, at motoren faktisk er med lavt km tal, eller at du er klar til at bruge en pæn slat penge for at få motoren op på et fornuftigt niveau. Type 4 motordele i god kvalitet koster altså lidt mere end type 1 stumper.
Type 4 motoren er superstærk og stabil, hvis den blivr bygget rigtigt. Et mål på ca. 80 hk er næsten ikke det værd med en type 4 der skal renoveres.

Hvis du er på et tight budget, er det i mine øjne en bedre løsning for dig, at finde eller bestille en hovedrenoveret 1600 type 1, ikke at forveksle med en renovasket, som har fået lidt ekstra nuller. Så trækker den snildt 80 hk. Det koster dig lidt ekstra nu, men så er du rimeligt sikret mod trælse omkostninger i lang tid frem over.
Men alt afhænger jo af øjnene der ser.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jamen Frank og farmer så tror jeg jeg holder mig fra den type. :-). Tak for rådene, det er skønt med dette,forum,,at der er kloge og hjælpsomme mennesker herinde. Havde jeg haft pengene, havde jeg fået bygget en motor,forstår at enten farmer, eller get it on, laver suveræne motorer. I første omgang er det reelt kun gearkassen jeg søger, for at ha den rullende bund på plads.

Har søgt efter en 1500/1600 irs gearkasse, men de er åbenbart ikke nemme at lokke ud ad folk:-)

Og split, ved godt det er billigt for din motor, er nu bare mere til stående Porsche blæs.

Jesper

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Get it on.... Den var go' , er det ikke kondomer?

Du mener vel GetBackOnTrack... (o;

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja ja, medina/Madonna


Reply

You must log in to post.