Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type4 - 1800 - motorprojekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er nu kommet lidt videre med den motor som gerne skal i min Doka.

Min umiddelbare plan var at få den startet op som den var. Motoren har stået uden olie - men kan dreje rundt. Det jeg afmonterede dækslet til oliesien fandt jeg noget som ligner resterne fra en skive. Jeg valgte så at hive topperne og cylindre af - for at kunne se/mærke om - om der er problemer med knast og krumptap..

Stempler og cylindre ser ok ud. Nogen der ved om størrelsen på stemplet - står præget i?

2014-11-08 12.31.36.jpg
2014-11-08 11.30.34.jpg
2014-11-08 12.32.00.jpg
2014-11-08 12.31.52.jpg

(permalink) TK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis det er stempler fra "Prøjserland" - så er størrelsen præget i toppen samt en pil for montageretning. Jeg er ret sikker på, at du kan se det, hvis du renser olie og koks af stempeltoppen.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

93 mm boring og 66 mm slag. Det giver 1800 ccm. 96 mm boring og 66 mm slag giver 1910 ccm. 90 mm boring og 66 mm slag giver 1700 ccm.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Peter du skal lige have læst op på lektien..1800ccm er med 93mm stempler og 1700ccm er med 90mm stempler. (o:

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

My bad. Er rettet

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for svar...

Står der også noget om overstørrelse på selve stemplet? Eller er det frem med målepinden?

Pfht, Henrik

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så fik jeg lige renset lidt i det ene topstykke og stempel..

Ser udmiddelbart ud til at der har været varme på...

2014-11-09 18.09.22.jpg
2014-11-09 18.09.10.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er ikke varme.... Den har ædt en "børnecykel"....

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) TK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Uha - det ligner lidt et besøg af en "gæst" i forbrændings kammeret under drift.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er der nogle revner i topstykkerne ? .det plejer der ik at være.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg skal lige have renset topstykkerne af før jeg kan vurdere om der er revner...

Lige pt. overvejer jeg et tilbud jeg har fået på et par renoverede topstykkker - op i forhold til hvad det vil koste at renovere disse (forudsat de ikke er revnet)...

Både stempler og cylindre ser ellers ok. Der er stadig krydsmærker i cylindrene...


Reply

You must log in to post.