Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Porsche speedster afgift

Tags:
No tags yet.

(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jamen kan du så ikke bare medbringe kopier af tidligere vurderinger?

Jeg betalte 25.610 kr for min første speedster i 2009. Skat (ålborg) ville have omkring 40.000 kr, men jeg henviste til anden vurdering som lå på ca. 26.000 kr. og det endte så med 25.610 kr.

I 2012 da jeg byggede min anden speedster, henviste jeg til min tilligere vurdering og skat i århus brugte ca 5 minutter på papirarbejdet og afgiften blev igen 25.610 kr

Anden gang gad de forøvrigt ikke engang at se bilen

Vh Thomas

(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Okay.. Hvad står der så på reg attesten på den fra 2012 står der replica eller kitcar??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

På min står der Vw Speedster. Men det er noget man snakker med synshallen om. Det er SKAT ligeglade med. I den forstand at det er synsmanden der er fagmanden der. Og jeg havde ikke travlt med at der skulle stå Pårsje.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu tænker jeg også på første reg dato... I forhold til forsikringsspørgsmålet... Vægtafgift og så videre.

(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

På min fra 2012 står der VW Speedster og første reg. er 09.11.1970 da den er bygget på den bund (stelnummer). Vægtafgift er 285 kr halvårligt. På min har jeg almindelig helårs forsikring uden begrænsninger dog maks 12000 km pr år. Gider ikke alle de begrænsninger der er ved veteranforsikringer

(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det skulle så tilsyneladende ikke være muligt at få bundens årgang på reg attesten med de nye replica regler.. Eller er jeg helt gal på den ???

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu er min og Riis´biler heller ikke replicaer. Det er bare kitcars baseret på et gammelt VW chassis. Om de nye regler for replicaer er anderledes ved jeg ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nemlig. Vores biler er kitcars og ikke replicaer. Reglerne for godkendelse af replicaer står på trafikstyrelsens hjemmeside under meddelse nr. 1970. Det kan tolkes lidt og der gøres foreskel på tidligere registrerede replicaer samt nye replicaer. Men læs dokumentet - der er absolut muligheder i de lempede replica regler


Reply

You must log in to post.