Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  er det kulde eller fugt der er problemet??? bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hey guys and girls ;)

Min bobbel starter hver gang og lige med det samme men så snart den har kørt et par 100 meter og jeg skal dreje ud fra min vej falder den i meget lave omdrejninger og går ud hvis jeg ikke holder den igang med speederen... det er det samme når motoren bliver varm... hvis jeg gir den noget at spise i lave omdrejninger taber den kræfter i 1½ sekund før den vil tage ved og accelerere op i fart... det har der intet været af i sommers hvos jeg også fik indstillet kaburatoren på et værksted...

og hvad kan jeg gøre ved problemet??? God dag derude

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Karburator is er mit bud , køb noget karburator sprit og se om det ikke hjælper

-------------------------------------------
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det har jeg hældt i... cirka som der står på flasken der skal i, uden nogen forskel

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så virker dit forvarmersystem nok ikke efter hensigten - virker det ikke, kan selv spritten få problemer med at fjerne problmet... men du kan mærke om dit indsugningsmanifold er meget koldt når den går i stå - er det det, er der noget der ikke virker efter hensigten...

føl på manifoldet lige under flancen til karberatoren, må godt være lidt koldt - men ikke helt vildt...

vælger man vinterkørsel i sin vw - er der en hel del ting der bør optimeres..
mange af tingenen har sikkert ikke fungeret korrekt siden bilen var næsten ny..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Eller tilstoppet tomgangsdyse eller den elektriske stopventil til dysen, eller til luftomløbet, alt efter model.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

oh shit der var flere termer jeg ikke forstår... kan i bidrage med noget billedværk osv? men tak for svar da

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

prøv at billed goggle noget af det...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

frank den er fra 69 og med 1200 motor hvis det siger dig mere :D

Bornholmer jeg fandt lige den her på goggle den må jeg lige prøve af http://vwnettet.dk/topic/165111

Der er et svar du skrev for 4 år siden i :D

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nu er det et debatforum - og ikke en lægerådgivning med altid korrekte svar - men ja prøv det og se om det virker... ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mccloud Member
Skrev for 9 years siden | | | |

forvarmerør er os mit bud, er den stoppet til kør den godt et øjeblik i starten og opfører sig træls derefter...men tit trænger hele karburator os til en service

(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

mccloud det er præcis sådan at den er :D jeg må kigge på det... og tak alle som kom med svar det er sku lækkert man kan få noget råd og vejledning når der er brug for det... næste skridt er så om jeg kan finde ud af det det er jo straks noget andet hehe

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) mccloud Member
Skrev for 9 years siden | | | |

...hyggeligt vinter projekt:-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja lad os gøre det til et projekt i stedet for at undersøge om der blot sidder noget snavs i tomgangsdysen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mccloud Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nåja fordi du gern vil ha ret F.A.:-)))) hvorfor ik går hele systemet igenem, tit er det jo ikke kun en snavset tomgangsdyse, som udlært VW mec skulle du vide det

(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Forvarmerrøret når ikke at blive varmt på et par hundrede meter selv på
en velfungerende motor, så jeg tror ikke, det er det, der er årsagen.
Du bruger karburatorsprit, så vi kan vel også udelukke isdannelser.

Der kan være en utæthed i vacuum-avanceringen til karburatoren eller en
defekt choker men jeg hælder også mest til Franks forslag med en tilstoppet dyse el.lign. det sker altså ret ofte, og særligt hvis der ikke er monteret et
filter i benzintilførslen;

Afmonter luftfilteret. Start motoren og gå om til motorrummet.
Giv halv gas med armen på karburatoren, lad motoren løbe op til ca
2000-2500 rpm og smæk så en flad hånd over
karburatorens indsugning, så den lukkes mens du fortsat holder halv gas.
Motoren vil nu falde i omdrejninger og når den når næsten ned til
tomgangshastighed, fjerner du hånden og lader motoren hoste sig lidt
op i omdrejninger igen, og slip så gassen og se, om det hjulpet.
Motoren vil derved lave et ret stort vacuum, som oftest er mere end
rigeligt til at trække urenheder igennem dyserne osv.

Motoren oser selvfølgelig unaturligt meget fra udstødningen mens indsugningen
er lukket, så gør det i fri luft og ikke i garagen eller parkeringskælderen.

Nemt og billigt at forsøge.

Martin

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er sku ligeglad med at få ret. Hvis folk vil gøre det mere bøvlet end nødvendigt så roder de bare med det. Og en tilstoppet tomgangsdyse er faktisk det mest almindelige ved de symptomer. Når nu sprit ikke hjælper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der kan også være en fejl i tændingssystemet, måske en afbrudt
modstand i rotoren. Det kan godt give den slags symptomer.

martin

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg mener at der skal nye hovedlejer i motoren..

Spøg tilside, det tager 5 min at skrue tomgangs dyse ud og rense. Det er værd at prøve. Hvis det er tomgangsdyse, ville jeg tage karb af og rense den godt.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er med Frank på denne. Ellers se disse..

https://m.youtube.com/watch?v=XOxxS1EMphU

https://m.youtube.com/watch?v=KWdZSr7x81w

https://m.youtube.com/watch?v=VuH5x5rotLg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

i sommers prøvede jeg for sjovt at sætte det der chrome filter på fordi jeg fik det med ved køb af bilen og den gik den konstant ud ved tomgang... satte det normale på og så blev det fint igen som sådan... fik så indstillet kabben ved mekaniker men tvivler idag på at de har vidst noget om ældre biler...

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En Vw med en karburator kan ikke køre uden forvarmning. Jo måske midt på dagen i juli måned, hvis sommeren falder i juli det år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mbu78 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du originalt luftfilter på og hvis du har, er der så monteret et 50 mm flexrør(slange) mellem luftfilter og studs ved bunden af motorrummet.

-------------------------------------------
VW bobbel 1200 jeans
mortenulrich@gmail.com
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hmm har kigget lidt på det idag og jeg kan sku godt nok ikke finde ud af det må jeg indrømme... lidt belaastende når jeg skal til jylland i næste uge

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com
(permalink) mbu78 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

originalt luftfilter ?

-------------------------------------------
VW bobbel 1200 jeans
mortenulrich@gmail.com
(permalink) Snowdog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det sku jeg mene

-------------------------------------------
mail: talkumm@hotmail.com

Reply »

You must log in to post.