Forvarmerrøret når ikke at blive varmt på et par hundrede meter selv på
en velfungerende motor, så jeg tror ikke, det er det, der er årsagen.
Du bruger karburatorsprit, så vi kan vel også udelukke isdannelser.
Der kan være en utæthed i vacuum-avanceringen til karburatoren eller en
defekt choker men jeg hælder også mest til Franks forslag med en tilstoppet dyse el.lign. det sker altså ret ofte, og særligt hvis der ikke er monteret et
filter i benzintilførslen;
Afmonter luftfilteret. Start motoren og gå om til motorrummet.
Giv halv gas med armen på karburatoren, lad motoren løbe op til ca
2000-2500 rpm og smæk så en flad hånd over
karburatorens indsugning, så den lukkes mens du fortsat holder halv gas.
Motoren vil nu falde i omdrejninger og når den når næsten ned til
tomgangshastighed, fjerner du hånden og lader motoren hoste sig lidt
op i omdrejninger igen, og slip så gassen og se, om det hjulpet.
Motoren vil derved lave et ret stort vacuum, som oftest er mere end
rigeligt til at trække urenheder igennem dyserne osv.
Motoren oser selvfølgelig unaturligt meget fra udstødningen mens indsugningen
er lukket, så gør det i fri luft og ikke i garagen eller parkeringskælderen.
Nemt og billigt at forsøge.
Martin