Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgift af eftermonteret skivebremser. (type 1).

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der nogle som har betalt afgift af eftermonteret skivebremser?.
i så fald, hvad kan jeg forvente den ekstra-afgift vil ligge på?.

Er der noget jeg skal være særlig obs på ved kontrolsynet, udover den selvfølgelig ikke kan veteransynes længere?.
Mvh Jesper Søbæk

(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har du fundet dig en bobbel??

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis bilen er efter 65 kunne den jo være født med skiver. Så din var nok født med skiver.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg havde en 1200 72er engang. Den tidligere ejer havde monteret skiver på og havde betalt for konstruktive ændringer. Mener at det var omkring 3500 bobs. Der er et papir fra VW om at de godkender skiver på bærkugle forbro da de er monteret på 1500 som std..

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja men jeg siger jo at bilen sikkert var født med skivebremser. Kan I ikke læse indenad?
Hvis man ikke spørger får man ikke nej, har altid været mit motto.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ham med den hurtige Opel -
Har særlig kig på en enkelt, men ikke lukket nogen handel endnu.

Frank_Andersen -
hint forstået/modtaget, men den er fra før -60 så det går nok ikke. ;)

Peterwings -
Super info, ikke galt endda!
Så har man nogenlunde idee om hvilket prisforventning de har.

(permalink) vwilly Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej. Hvis jeg lige må indsparke et spørgsmål: Hvornår kom de første Type 1 med skivebremser?
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

I 66-67 som en mulighed samme tid som 1500 motoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwilly Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Takker.

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

men 5 huls skivebremser koster da ikke afgift - uanset om man betaler en milliard...

finder man den rette godkendelse, og betaler afgiften på sin bil som ikke veteran går det måske - men det er vel ikke det der bliver spurgt om eller ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) skotte fra aarhus Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der nogle som har betalt afgift af eftermonteret skivebremser?.
i så fald, hvad kan jeg forvente den ekstra-afgift vil ligge på?.

Er der nogen det kan bare svar sporgsmål, det er rigtig mange det køre med skivebremser, selvom biler er for 66-67.

Hvordan, og hvor meget , enkelt spørgsmål ...

-------------------------------------------
vw type 1,1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Læs tråden

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Eftermontering af skivebremser er ikke afgiftsberettiget. Der kræves en godkendelse fra VW eller en Tüv dokumentation nyere end 10/2011 og dermed med oprindelses erklæring, på det pågældende sæt.
DVS. Empi/CB o.lign. bremsesystemer kan ikke godkendes i DK fordi de ikke opfylder ovenstående krav.
Kerscher/CSP samt forskellige andre, især tyske systemer kan som regel godkendes, fordi de netop er dokumenteret.
Ved en ændring af bremsesystemet skal det altid påskrives som en konstruktiv ændring, bortset fra type 1 vogne fra 08/66 - on, sålænge der er tale om en opgradering til std type skivebremser. Monteres der f.eks. ventilerede bremser på de årgange skal det osse påskrives som konstruktiv ændring.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) skotte fra aarhus Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank , jeg har læst tråden mange gang , og det er kun Peterwings det giver en svar til denne aktuel spørgsmål , men det er til en årgang 72.

Thank you Farmer igen, for forklaring regler klar og tydelig , har du nogen ide om hvor meget det koster på en typer 1 fra 61 .

På forhand tak .

-------------------------------------------
vw type 1,1961
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det koster princippet din veteranstatus - fordi at ordet historisk korrekt, og konstruktive ændrringer ikke kan gå hånd i hånd, det er enten eller.. Alle der påstår noget andet har enten været heldige eller truet sig til det, og det bliver jo svært at love folk held..

dvs at er din bil importeret på veteranafgift koster det ny afgift til alm afgift, og er den født dansk - så sæt dem på, og nyd livet og tænk ikke mere over det...(husk din forsikring - bla Nordisk veteran er no go)

hvis du vel og mærke har den godkendelse Farmer beskriver... og bid især mærke i denne kommentar: erklæring, på det pågældende sæt =ikke hvilket som helst sæt - men præcis det
sæt man har købt..

Nogen gange skal man sige til sig selv - jeg er en outlaw - og det er okay for mig at være det ;-)netop pga af det er et beraukratisk spørgsmål og ikke et spørgsmål om sikkerhed - måske enda tværtimod...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, Holmeren har ret. Hvis bilen er importeret på 40% veteran afgift skal du holde snitterne væk, og beholde den original. (Det tænkte jeg ikke lige på) For alt andet gælder oventående.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og bør lige tilføjes at vælger man at lave sin veteranimporterede bil uorg - så er det ny afgift - og hele afgiften...

det er IKKE tilstrækkeligt at betale diffenrencen mellem veteranafgiften og den alm afgift.
det er afgift helt fra scratch/0 af..

om det er rimeligt - helt sikkert ikke, men det er jo ikke noget vi selv bestemmer.
det bør dog tilføjes at alm afgift ofte kun er lidt dyrerer end veteranafgift, i enkelte
tilfælde endog billigerer, men kører man uorg med en veteranimporteret bil, bliver straffen noget dyrerer end den lille merpris der evt er på afgiften..

men det er jo så ikke det tråden handler om her..
oplysninger stammer fra en mundtlig debat med nogen amerikanerbilsfolk - og jeg har ingen
skriftlige faqts omkring det. Nogen der har det vil jeg gerne se dem.

og vi er kun os selv til at kæmpe for bedre forhold - vi har INGEN motorforening / klub
eller andet der kæmper politisk for ikke historisk korrekte veterankøretøjer..
på trods af det nok er den hurtigst voksende folkekulturelle fritidsbekæftigelse i dk lige pt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Med alt det skræk læsning. Bør man tage sig i agt for volkswagens egen Oldtimer afdeling
http://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/de/oldtimer/volkswagen-classic-parts.html

Når de renovere bruger de skivebremser også på splitbusser. Dvs sender du din gammel bus derned så får du er hak i tuden af skat når den kommer hjem.

Jeg tror bare man skal montere de bedste bremser og sætte sikkerhedsseler i bilen og så køre pænt.
Resten vil jeg overlade til Alfred Hitchcock

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

mig bekendt er John (Skotte)s bil Dansk og har været det hele tiden. han vil bare gerne sætts skiver på.

god jul

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo mere man læser af blandede, både rigtige og forkerte svar, desto mere forvirret bliver man. Jeg kan ikke forstå at I ikke bare sætter de bremser på.
Fabrikken tillader jo også at man svejser ny type rammehovede på biler fra før august 65 og derved bygger bilen om til skivebremser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) skotte fra aarhus Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mange tak for svar Henrik, Frank , Bornholmer og Niels. Nu er jeg lidt kløgere.Yeah som Henrik siger er bil Dansk og på det oprindelig sorte plader, jeg vil gerne sænker det på CB spindler og en set CSP 5 huls skriver, og er usikker om regler , afgift , osv. Unskyld Solbæk vis jeg har overtage tråd. Merry Christmas and keep on bug´in.

-------------------------------------------
vw type 1,1961
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jamen så svarer du jo næsten på det selv. Dansk bil, CSP bremser (med Tüv) > no problem. De droppede spindler kan du reelt ikke syne den med. Meeen, så længe bilen overholder minimum frihøjde, og du ikke dukker op til syn på 135 x 15 fordæk, så går det nu nok.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) skotte fra aarhus Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Farmer .

-------------------------------------------
vw type 1,1961
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

rigtig nok hvad Farmer sige, men...hvis du bliver opdaget v/kontrol så mister du din veteranstatus og det udløser ny afgift og bøde, lige meget hvor bilen kommer fra, om den var dansk eller er importeret, god jul:-)
lidt læsning...
http://www.fdm.dk/biler/love-og-faerdselsregler/regler-en-veteranbil

(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mister sin veteranstatus???

Kan du uddybe det???

Når vi ombygger Opeler med feks 40hk og vil have monteret en 150 hestes motor, så tager vi fat i Opel Danmark og får en godkendelse på bilen med hvilke ændringer der skal laves ,herefter til syn og så betales der fuld afgift på cirka 10-12000kr og så er bilen fuldt lovlig at køre i.

Og de kan da stadig veteransynes??? Og går som veteran

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte

Reply »

You must log in to post.