Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Markering af tændingstidspunk på type4..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Såvidt jeg kan se, mangler min type4 en gradskive (eller anden markering af TDC og tændingstidspunkt).

Hvad gør Jeg smartest her?

Normalt vil jeg finde det sted hvor Cyl-1 - indsug. ventil åbner, rotere indtil Stempel-1 kommer i top. Dette vil så være TDC på Cyl-1. Men hvad med tændingstidpunktet? Skal jeg have fat i en gradskive?

PS Jeg har ikke monteret cylindre/stempler/topper endnu...

Pfht, Henrik

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er det til montering i Type 1?, Ahnendorpf sælger løse "gradskiver" til remhjul

(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Topmærket sidder på den originale blæser. Prøv at google "VW type 4 TDC" .
Så skal du se løjer:o))

/Rolf

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når du nu skal samle den så er det let at finde toppunktet før du sætter topperne på og så markere top og f.eks. 5 grader og 30 grader før top.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har den org. blæser og der er markeringer. Er det samlingen i blokken mærkerne skal holdes op imod?

Men som Frank siger, så vil jeg uanset hvad lige checke de mærker passer...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja midten af blokken. Jeg ville kontrollere det originale blæserhjul i forhold til top, som du siger. For der er mange forskellige. Og topmærke kunne godt være et som jeg tror du IKKE vil finde. Derimod 5, 7,5, 27 og 30 grader før top. Jeg kan ikke huske om der også findes 32 og 35 graders. Eller jeg blander det sammen med Passat før 1976.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Præcis.

En anden fejlmulighed ved et type4 blæserhjul er, at det kan skilles ad og topmærket derfor kan være flyttet i forhold til centrum...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ahh. Er det nu rigtigt. På en type2/type4 måske?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja. Et type4 blæserhjul består af 2 dele i modsætning til et type1. Medmindre man self. kører med opretstående blæs på en type4.....

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja men mærkerne er på den "faste" del. Ellers må jeg da over i laden og læse på lektien.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis blæsehjulet er fra en CU skal tændingsmærket passe i forhold til en gradskala og ikke bloksamling. På en CU sidder tændingsmærket på den yderste del af jern, som er boltet på, altså remskiven.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja og skalaen sidder på blæserhuset. Det skal være fra en personbil/Variant.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er ingen gradskala på min. Det er en AP motor Jeg har...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Skalaen faldt ret hurtigt af på type2

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.