Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorolie type?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er det okay olie at købe til min nybygget 1835 motor

http://www.ebay.com/itm/15W-40-DBV-Ganzjahres-Motorenol-20-Ltr-Kanister-/301292475447?pt=Autopflege_Wartung&hash=item46266e5437

Eller

http://www.ebay.com/itm/DBV-SAE-HD-20W-50-Oldtimerol-20Ltr-Kan-/301353302330?pt=Autopflege_Wartung&hash=item462a0e793a

Eller andre gode bud?

(permalink) mccloud Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.korrosionsschutz-depot.de/shop_xtc/product_info.php?info=p1207_Millers-Classic-SAE-20W-50--1-Liter.html

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Til indkøring af motoren hvad er det for et produkt der skal i sammen med olien og hvor købes det?
Farmer har det nok men jeg vil gerne have det sendt herhjem

(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Vantage.dk Castrol in Running

(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.oliebiksen.dk/shop/gulf-classic-20w-1501p.html

Har købt dette til min type 4.

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv at søg lidt her på siden, omkring hvilken olie der er bedst til din luftkølet..
Der burde komme 5o forskellige indlæg frem.
Og så prøv Evt at læs/lyt til nogle af de forskellige affaringer der er gjort.
Konklusionen af alle indlæg er, at der skal være et højt indlæg af zink i olien!

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Takker for svar;-)

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.billigbilpleje.dk/product/gulf-classic-20w-50-5-ltr-10556/

Denne er beriget med 2400ppm zink som vel er det meste man kan tilsætte.

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Et ok skriv om Zink tilsætnings typer.

http://www.drivenracingoil.com/news/dro/training-center/articles/zinc-in-motor-oil/

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

God artikel Jankerbye.
Hvad den IKKE fortæller er, at de der superhøje Zink og Boron tal som nogen olie fabrikater nu averterer med, som en slags catch for "vælg min olie" på op til 2400 ppm (Z) er måske godt nok til at beskytte knast og løftere, Men i 9 ud af 10 tilfælde TÆMMER det oliens evne til at optage og endnu være afgive varme. DVS. at bruger man løs af kræfterne i motoren, så vil man opleve at top og olietemperaturen stiger uforholdsmæssigt meget. Holder man så på et godt stykke tid, så kan olie temperaturen godt gå hen og blive halv astronomisk i luftkølede motorer.
På vandkølede motorer er problemet ikke nær så stort, fordi man jo netop har vandet til at lede hovedparten af varmen væk. Så på nærmest alt andet gør det ikke så meget, omend der slet ikke er brug for så høje ZddP tal i almindelige motorer. Det er mest under indkøring af nye knast/løftere det kan være en fordel, Eller til all out dragrace motorer som tar mange omdr og har sindsygt højt ventilfjedertryk.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja, helt enig Torben. Man kan ikke bruge et Zink-tal som en "hellig gral" der betegner oliens egnethed for alle slags motorer. Som der også står lidt valent i artiklen: "Basically, the Zinc package needs to be optimized for the application, and this is where the confusion happens."

Jeg bruger forskellige olier med manuel ZDDP tilsætning (mest fordi jeg er lidt nærig) i min Rover V8 og i min ikke tunede luftkølede Type4. Jeg tror ikke jeg havde mod på Gulf Classic.. 2400 synes jeg lyder en anelse højt.. men.. jeg kører heller ikke ræs.. endnu :D


Reply

You must log in to post.