Det bliver nok først i aften,
1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
Det bliver nok først i aften,
Har du fået fat på beslag til håndbremsekabler, eller skal jeg lige kigge efter ude i værkstedet? Kan sende dem afsted i morgen så du har dem onsdag.
Kan ikke finde det
Du skal have tak Rasser,jeg tror jeg ringer til Ronnie han må have noget liggene.
jep, bare kig over. har en del bremsedele.
R.
Så støtte jeg ind i et nyt problem ,Koplings beslageter ikke lige store,så det rammer bunden under tanken, skal jeg bare"bytte om på dem eller hvad gør jeg ? (hjælp)
Hej Bjørn,har ikke glemt det men har haft travlt. Her er det sæt jeg har købt, og så har jeg brugt en Am gearkasse, hvor jeg tager næsen fra min type 2 gearkasse og sætter over på den,type 1 svingarme med stupaksler,trækaksler også fra type1, type3 bagbremser,også skal der laves nogle nye beslag til støddæmpere oppe på vangen,også kommer der div ting der skal laves og efter hånden som det skrider frem,det er første gang jeg laver det,så jeg få også hjælp af andre som jeg skriver med,så ja der er lidt bump på vejen.men skal nok blive godt,håber du kan bruge det,og hvis der er andre der vel tilføje noget skal de være velkommen.
Så ikke anden udvej ind at skære armen over og svejse den sammen så den fik den samme længde som bus gearkassen, og så på med den, da gaflen til tryk lejet ikke er ens er jeg ikke sikre på at koblingen passer, men jeg håber det ?.
Så fik jeg fjernet den klods oppe på vangen,så håber jeg bare at støddemperen kan der,vel helst ikke fjerne det org beslag, hvis den en dag skal bygges om igen.
Ny kobling monteret og er i gang med at lave nye ophæng til støddæmpere , fandt ud at at mine håndbremse kabler ikke er lange nok, så der skal jeg nok også finde nogle nye der passer,
Puha Claus det lyder som lidt af et projekt det der! Held og lykke med at få det hele til at virke!
Mvh Christian
Husk at montere det originale føringsrør på gearkassen, så den passer til den nye kobling/trykfod. (men det har du nok fået styr på)...
Så kom jeg så langt, selv mo det ikke ligner noget,tager det sku langt tid, men nu vare det ikke længe,før jeg skal prøve den, og så håber jeg ikke,der skal laves noget om, nu vel jeg bare ud at køre.
Håndbremsen den må vente, kablet er ikke langt nok,men tror at man kan købe et der passer på irs, hos T2D,
Hej Claus
Her er linket til kabler fra T2D
http://www.type2detectives.com/product/custom-length-handbrake-cables-priced-individually/
Hej Ib , ja jeg tog den på slum, satte støddæmperen i bærearmen, og så sentredert den, var ikke meget for at fjerne det gamle, det lu jo være at den skulle køre org, igen, også havnet jeg der, er det din opsætning på billede, for jeg syntes den sidder lidt langt tilbage i forhold til min, kommer du ud at køre i år, eller trækker du den et år til.
Hej Lars , tak skal du have, har prøvet at bestille, men kunde ikke oprette mig som bruger, har prøvet at skrive til dem, men de vente ikke tilbage, må prøve igen.
Så kom den ned på hjulene, syntes den er lidt for lav, den skal jo også kunne have lidt læs på.så i morgen må den lidt op ca 3 cm,
Spændende Claus..
Ja skal afprøve i morgen fredag,
Ser godt ud Claus, så kan vi snart følges ad i overhalingsbanen.
Ja, lidt op med den og ikke så meget negativ camber.
R.
Var ude at køre en lille tur, den virket ok, men må nok lige køre en længere prøvetur , inden turen går til Gråsten næste fredag,
så skulle den være der, havde lidt vrøvl med gearne, kunne ikke gå i baggear,den skulle justes i skiven under gearstangen, så skal der lige justeres bremser , og så skal den prøves til Gråsten, der er et stort træf, men ca 1000 køretøjer , så er det bare at krydse fingre for at den klare det uden problemer,også skal vi til bustræf om små 3 uger, jubi.
Ps mangler stadigvæk håndbremse kabler.
Super.. PS du må endelig komme med input om du synes der er ændringer fra axel til irs uden at lade dig påvirke :)