Overvejer stærkt at plasti dippe min bobbel. Har en billig pistol på hånden. Overvejer brun. Eller royal blå . bilen er grunder grå nu .
Men jeg ved bare ikke hvad der skal til . jeg har garage til projektet .
Vw Bobbel 1300/1600 71´
Overvejer stærkt at plasti dippe min bobbel. Har en billig pistol på hånden. Overvejer brun. Eller royal blå . bilen er grunder grå nu .
Men jeg ved bare ikke hvad der skal til . jeg har garage til projektet .
mikkel, nu er det den rigtige pistol til det ikk?? der er forskel på dem..
men hvis det er skal du bruge
1. tape
2. avis eller afdæknings papir
3. malingen
4. vask af bil
5. tørre bil af for fedt og det
og så bare i gang...
varme i garagen er en fordel...
er rimligt nemt at arb med.... har brugt det selv
Den jeg har kig på er den "rigtige" pistol i følge plasti dip folkene .. Men har læst man kan købe den billig i biltema til 169kr. Og den sagtens kan gøre det samme ?
Ved ikke noget om den fra biltema dur, alt jeg har lavet var med spraydåser, ville nok købe den " rigtige" hvis den er til en ok pris, så er du sikker når du går igang...
Og hvordan holder det ?
Jeg har set nogle fælg som efter 1 år begyndte det at falde af, og den der laver det sige at det kun skal sidde på bilen i et år ellers vil det blive svært et få af uden at de gå i stykker og arbejde med at rense bliver stort..
Men udover det hvis det lykkes for dig ville du så tilbyde at male for andre ?
Kew.. Siger ikke han ikke har ret, men med det jeg har lavet, som bla også er hjul, har det virket fint, og det med at få det af,har jeg aldrig hørt om at det var et problem, hvis han har givet det nok lag er det nemt at få af, men det er serfølig kun min erfaring, det med holdbarhed har også noget at gøre med hvor mange lag det får, men som alt andet kan der kommer skrammer, hvis man gør som de skriver holder det fint, har et stenslag i mit og det er ikke værre eller bedre end hvis det var i den org lak, dip er lidt ligesom folie, det er ikke en 100% løsning på farveskift, men mit har været i vaskehal, og hjulvask med rengøring middel og det holder...
Jeg syntes det er en fed måde at lave ting på sin bil, hvis man vil have hvide hjul på sin bil, bum så er de hvide, ugen efter gule, så er det bare at hive af og male gul
Har også brugt det til at finde ud af om hjul eller andet skulle være den ene eller anden farve, inden de blev kørt til maler
Lytter lige med her...
Har I en ca. pris på materialeforbruget?
Jeg må erkende at jeg er klar på opgaven . jeg skal bare finde ud af farve osv :)
Det ser smart ud, men hvis der er materialeforbrug for 3500kr for en bil, så kan man da lige så godt male den rigtigt.
Øhm... hvis din bil står i grunder nu, er du så sikker på at du kan få det folie af igen? Det er vel normalt beregnet til at male ovenpå autolak.
Den er malet i fylder . Og den skal med tiden lakeres korrekt. Men det lige så meget interesse . Det ødelægger jo ikke nået. Desuden har jeg set videor i både grunder og slebne biler. Jeg arbejder i et firma hvor jeg har mulighed for at få matrieler .malertape , afdækningspapir osv gratis. Så mangler malingen og pistolen i gåseøjne.
Jeg tænker også på at "male" med plastik.. Hvis det er billiger en spay/malling og jeg taler om hjemme maling så plastik kontra auto maling, fordelen ville være at når den skulle males rigtig fin ville de måske være bedre med plastik som forhåbentlig kan fjernes og art det kan dække små ridser bedre...
Er der nogle som kan sammeline priser ?
Tror ikke det billigere end spray maling. Man Kan Jo købe en dåse for 35 kr . og bruge 10-15 stykker a dem det billigste dip jeg bare under er 850 kr for 1 gallon
Her kan du få 2,5 liter autolack for 500kr incl hærder og fortynder. Så billigere end at male rigtigt bliver det vist ikke.
http://www.1plus-autolack-hannover.de/Autolack-Sets/2K-Acryllack-Sets/2-5-Liter-Acryllack-Set-in-Ihrer-Auto-Wunschfarbe.html
Nu er der jo altså en væsentlig forskel på at male "rigtigt" og på at dippe sin bil.. Chancen for at kvaje sig er væsentligt større med rigtig maling IMHO.
Derudover er det jo meget hurtigere at dippe..
Jeg mener man skal bruge 2 gallon dip samt 2 gallon fortynder, ialt 2351 kr se http://www.dipshop.dk/shop/frontpage.html
Har overvejet om man istedet kan bruge folie på en gammel bil man har lavet rust på og som har flere forskellige farver. F.eks. 15 meter folie 1068 kr. Se http://www.auto-butikken.dk/shop/frontpage.html
For at forbedre vedhætning kunne man måske slibe den gamle lak med korn 220.
Måske kan man se den oprindelige farve på bilen igennen folien.
grundarbejdet er vel det samme, den mindste fejl kan jo ses - især på noget der er mat.
skal de laves pænt bør man jo også demonterer bilen lige så meget som man gør ved lakering.
men så længe det er nyt ser det godt ud - og er måske nemmerer at sprøjte på..
You must log in to post.